مشهد- امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به تبلیغات غربی ها و برخی افراد درون کشور مبنی بر رای دادن به افراد معتدل و دوری از تند رو ها بیان کرد: مفهوم این جمله چیست؟ یعنی اگر مردم به افراد معتدل رای دادند آن وقت تحریم‌ها اجرا نمی‌شود؟

چشمتان را از غرب بردارید و به داخل نگاه کنید/بیکاری ۳۵ درصد جوانان تحصیلکرده درد است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه دشمن از این سرمایه ما مطلع است و در تهاجم خود می‌خواهد این سرمایه را از میان ببرد تصریح کرد: برای از میان بردن این سرمایه سه حرکت را در دستور کار قرار داده است؛ نخست اینکه خودباوری را از آنها دور کند تا دل به غرب ببندند و اگر اینگونه شود جوانان خودباوری را از دست می‌دهند.

وی فزود: غرب دشمن سرسخت ما است و دلیل آن نیز همین پیام اتحادیه اروپا طی چند روز اخیر است که سفارش کرد تا انتخابات ریاست جمهوری تحریم‌ها اجرایی نشود تا تندروها روی کار نیایند، تندرو از نظر اروپا و آمریکا کیست؟ در راس تندروها از نظر اینها مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: برنامه اینها برای اجرای تحریم برای بعد از انتخابات است.

وی افزود: این دشمن است؛ چشمتان را از غرب بردارید و به داخل نگاه کنید. مملکت خودمان و امکانات خودمان را ببینیم و مسئله اشتغال جوان را به هر نحو ممکن راه بیندازیم.

رسوخ فساد در میان جوانان حرکت دشمن است

خطیب جمعه مشهد بیکاری ۳۵ درصد جوانان تحصیلکرده جامعه را دردی بزرگ دانست و گفت: ۳۳ میلیون جوان داریم که ۱۰ میلیون آنها دانشگاه دیده هستند و این سرمایه کمی نیست و دستگاه‌های اجرایی ما از این سرمایه کلان باید استفاده کنند.

وی با اشاره به حرکت دوم دشمن تصریح کرد: رسوخ فساد در میان جوانان حرکت دوم است، آنها که دم از عیاشی جوان می‌زنند یا نمی‌فهمند برای دشمن مزدوری می‌کنند و یا اینکه می‌فهمند و واقعا مزدور هستند. حرکت سوم دشمن برای تباه سازی جوان، ولنگار بار آوردن و بیکاره بار آوردن جوان است، بزرگترین آفت بیکاری جوان، یاس و ناامیدی وی است.

عنایت خاصه امام هشتم(ع)

آیت الله علم الهدی با اشاره به وقوع حادثه زلزله در خراسان رضوی گفت: زلزله‌ای بیش از ۶ ریشتر در این شهر اتفاق افتاد و تمام در و دیوار این شهر را لرزاند اما حتی یک مورد خرابی نداشتیم و این چیزی جز عنایت خاصه امام هشتم نبود.

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: در حوادث اخیر چنین مسائلی سابقه نداشت و این عنایت امام هشتم(ع) است و زلزله زدگان از خوان نعمت امام همام برخوردار شدند.

وی ادامه داد: درخواستی نیز از مسئولان و آستان قدس دارم و آن اینکه خانه افرادی که خراب شده‌ باد خزان را خارج از منزل مسکونی خود لمس نکنند و تا قبل از پائیز خانه‌ها بازسازی شود و در همین باد بهاری و فصل تابستان تمام مشکلات حل شود.

اجازه توسعه بی بندو باری ندهید

وی با اشاره به ولادت باسعادت امام جواد(ع) گفت: برکات خاصه امام رضا(ع) دارای دو منشا است یکی ایام نخست ماه رجب است و عامل دوم حرمت‌داری مردم مشهد است، در حریم مطهر امام هشتم(ع) برخی مفاسد و بی بندوباری‌ها را اجازه توسعه ندادید و بخاطر حفظ این حرمت مزد و اجر شما این بود که در برابر چنین خطری امام رضا(ع) شما را کمک کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: ما مشهدی‌ها در زمان ولادت امام جواد(ع) احساس خاصی داریم و شاهدیم حرم منور نورباران است و قلب ایشان خوشنود و مسرور است و عید امشب و فردای ما عید خود امام رضا(ع) و جشن سرور خود ایشان است؛ از این موقعیت حسن استفاده را داشته باشید.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) نشان دادند امامت یک مسئله ساختاری است؛ نکته دوم اینکه ایشان جوانترین امامان بود و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند و تمام عمر میوه دل امام هشتم فقط ۲۵ سال بود. امام رضا(ع) تشیع را توسعه دادند و دستگاه مامونی نیز به انواع توطئه‌ها متوسل شدند اما نتوانستند شیعه را سرکوب کنند و سیاست توسعه تشیع با پیچیدگی همراه شده بود و امام جواد(ع) به نحوی این دوره را پشت سر گذاشتند که در تمام دوره امامت ایشان، خط امامت با خط امامت امام هشتم یکسان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.