بردسکن- امام جمعه بردسکن با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برخی از مسئولان شعارهای خوبی را به مردم می دهند اما عملکرد مطلوبی را ندارند.

شعارهای برخی از مسئولان با عملکرد آنها همخوانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی اصغر امینی درخطبه های نماز جمعه  به برخی از آفت  های مدیریتی اشاره کرد و  بر هوشیاری و آگاهی مردم دراین حوزه تاکید کرد.

وی عنوان کرد: عده ای از کسانی که وارد عرصه انتخابات شده اند بدون هیچ گونه استعداد و  توانایی فقط به دنبال پست و مقام  هستند و  با شعارهای پر  زرق و برق که به هیچ عنوان قابل تحقق نیست  حرف هایی را می زنند که مردم را  جذب خود کنند.

امام جمعه بردسکن  اظهارداشت: مردم باید از هم اکنون آسیب های مدیریتی را  مورد  بررسی قرار دهند و به شعارهای توخالی و غیر قابل عمل برخی از کاندیداها توجه کنند.

وی عنوان کرد: اعتماد نکردن به نسل جوان و با استعداد یکی دیگر از آفت های مدیریتی است که متاسفانه  طی چند سال اخیر به آن توجه ای نشده است در صورتی که کشور امروز به نیروهای جوان و با استعداد و  پر تحرک نیاز دارد.

وی تعارفات قبیله ای، حزبی و سیاسی را یکی دیگر از آفت های مدیریتی  بیان کرد و گفت:  متاسفانه در برخی از مدیریت ها مصالح ملی، شهری و روستایی فدای مسایل حزبی و سیاسی شده است و باید به کسانی رای دهیم  که اهل رودربایستی با کسی نباشند.

وی نفوذ اندیشه های  لیبرال، سکولار، کمونیست و فمینیستی  را از دیگر آفت های مدیریتی برشمرد و گفت: متاسفانه دراین حوزه دامن برخی از مدیران  را گرفته است.

 وی با گرامی داشت یاد و خاطره سردار سرلشکر علی صیاد شیرازی به روز فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که این مهم به دست فرزندان این مرز و بوم محقق شد و امروز باید یاد و خاطره شهیدان علی محمدی، رضایی نژاد، شهریاری، احمدی روشن و قشقایی را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

امام جمعه بردسکن عنوان کرد: این دستاوردها با جهاد و تلاش شهدای هسته ای بوجود آمده است و مدیرانی که در این رابطه سهل انگاری  و بی تدبیری  و  کوتاهی کنند ملت آنها را نخواهند بخشید.

وی به سالروز قطع رابطه سیاسی امریکا با ایران در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت:  قطع رابطه با امریکا را برای خودمان یک افتخار می دانیم و نگران این قطع رابطه نیستیم چرا که ایران اسلامی با وجود منابع خدادادی و استعدادهای انسانی دراین حوزه هیچ نگرانی ندارد.

وی اظهارداشت:  تا مادامی که به فرامین مقام معظم رهبری گوش کنیم و نگاه ما به داخل باشد هیچ قدرتی نخواهد توانست ایران اسلامی را مورد  ضربه و آسیب قرار دهد.

وی دربخش دیگری از خطبه ها به سالروز  تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام  در سال ۵۸ به فرمان امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت:  بنیاد مسکن سومین نهادی بود که به فرمان امام خمینی (ره) با هدف کمک به محرومان در ساخت مسکن آنها تاسیس شد و این مهم بیانگر این است که تاسیس نهادهایی چون کمیته امداد و بنیادمسکن در کشور  با هدف خدمت کردن به محرومین  تشکیل شده است  و خوشبختانه تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف آنها ارائه شده است.

حجت الاسلام امینی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در مشهد و چند شهر خراسان رضوی گفت:  استان خراسان رضوی یک استان زلزله خیز است که باید متولیان امر  دراین حوزه تدابیر لازم را تخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار گرفته است گفت: از مجموع بیش از ۱۱ هزار مسکن روستایی شهرستان بردسکن ۵۰ درصد آنها غیر مقاوم هستند که می طلبد روستاییان عزیز با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی نسبت به مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند.

حجت الاسلام امینی عنوان کرد:  خوشبختانه بنیادمسکن انقلاب اسلامی  دراین حوزه ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۵ درصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله با ضامن زنجیره ای دراختیار متقاضیان قرار می دهد که  می طلبد روستاییان ازاین تسهیلات استفاده کنند.

وی با تبریک ولادت حضرت امام جواد(ع) و فرارسیدن ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) و ایام البیض به مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده  قریب به ۵۰ پایگاه اعتکاف در سطح شهر و روستاهای شهرستان  پیش بینی شده است.

وی با تقدیر از هیات امناء مسجد جامع و امام حسن مجتبی (ع)  برای پذیرایی از معتکفین سطح شهر بردسکن گفت:  اعتکاف یکی از رویش های انقلاب و در واقع یک نوع عبادت است که         می طلبد با شکوه هرچه بیشتر و بهتر این مهم برگزار شود.

وی همچنین از مبلغین خواست به منظور تغذیه فکری  معتکفین دراین مراسم معنوی نیز شرکت کنند.

وی به سالروز وفات حضرت زینب کبری (س)  در سال ۶۲ هجری قمری اشاره کرد و گفت:  این بانوی بزرگ اسلام در واقع اهداف امام حسین (ع) در روز عاشورا را با خطبه  های خودشان ادامه دادند.

وی با بیان اینکه آخرین روز از مراسم معنوی اعتکاف با سالروز وفات حضرت زینب (س)  مصادف شده است از دستاندرکاران  این برنامه خواست مراسم باشکوهی در وفات عقیله بنی هاشم  حضرت زینب (س) برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.