شهرکرد-مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از تشکیل ۵۵۳ پرونده تخلف زیست محیطی سال گذشته در این استان خبر داد.

۵۵۳ پرونده تخلف زیست محیطی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام احمدی در این باره گفت: طی این مدت ۷۴۷ متخلف زیست محیطی در استان شناسایی و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شدند.
وی بیشترین میزان تخلفات طی این مدت را در مناطق تحت حفاظت استان شامل ۱۸ پرونده زنده گیری حیات وحش و یک پرونده شکار غیرمجاز پستانداران، ۴۲ پرونده شکار و صید غیرمجاز آبزیان، ۳۶ پرونده شکارغیرمجاز پرندگان، ۲ پرونده نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده عنوان کرد.
وی گفت: طی همین مدت ۱۴۰ قطعه سهره طلایی، ۳۰ قطعه کبک، ۵ قطعه طرقه، ۴ بهله عقاب طلایی، ۴ بهله سارگپه، یک قطعه کشمیر، ۴ بهله دلیجه، ۲ قطعه بوتیمار، ۴ قطعه حواصیل، یک قطعه یلوه، یک قلاده روباه، یک قطعه کاکایی، یک بهله بالابان و یک قطعه چنگر به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
احمدی از تشکیل ۵۷ پرونده پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز در استان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۲۳ قبضه اسلحه غیرمجاز، ۹۲ قبضه مجاز و ۳ قبضه سلاح جنگی کشف و تحویل مراجع قضایی شد.
به گفته وی، در این مدت ۱۲۴ مورد ادوات و وسایل شکار و صید مانند قفس، تور زنده گیری، موتور برق، دوربین، کوله پشتی، فشنگ و قطار فشنگ کشف و ضبط شد.
وی از تشکیل ۸۳ مورد پرونده تخلف زیست محیطی شامل آلودگی هوا، خاک و آب در استان طی سال گذشته یادآور شد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سال گذشته بیش از ۵ رای سبز از جمله کاشت درخت، پاکسازی مناطق حفاظت شده و آموزش محیط زیست برای متخلفان زیست محیطی از سوی قضات صادر شد.
وی از تشکیل ۱۲۳ پرونده تعلیف غیرمجاز دام در سال گذشته در اراضی ملی و تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۷ پرونده تخلف در زمینه شخم، شیار و تصرف اراضی ملی تشکیل شد.
احمدی از کاهش ۵ درصدی مساحت آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در سال گذشته خبر داد و گفت: طی همین مدت ۲۵ مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست اتفاق افتاد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و ۵ منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش به مساحت ۱۵۵ هزار و ۸۴۴ هکتار و ۲ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار ۷۲۴هکتار دارد.
هم اکنون مدیریت ۱۲.۵ درصد مساحت استان چهارمحال وبختیاری با حفاظت محیط زیست استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.