تبریز- مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز احداث باغ گلها در تبریز خبر داد.

باغ گل‌های تبریز با پیش‌بینی کاشت ۳۰۰ گونه مقاوم و زیبا احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: باغ گل‌های تبریز با هدف گرد آوردن مجموعه‌ای بی‌نظیر از گونه‌های مختلف، در محیطی با وسعت چهار هکتار احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این باغ ویژه در محل گلخانه سابق سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز واقع در منطقه چهار تبریز احداث می‌شود، گفت: البته وسعت این باغ به دلیل همجواری با پارک بعثت ، از طریق الحاق و یا تملک اراضی خالی آن محدوده، در آینده قابل افزایش است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه باغ گل‌ها شامل مجموعه‌ای بی‌نظیر و دیدنی از انواع گل‌ها خواهد بود، تصریح کرد: سعی بر این است تا در این باغ تا جای ممکن از گلها استفاده شود و اگر در نقاطی که نیاز به سایه انداز بود نیز مجبور به استفاده از درخت بودیم، از انواع درختان گلدار بهره بگیریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: گل‌های این باغ تخصصی، حداقل شامل ۳۰۰ گونه و اکثر آن از نوع گونه های بومی است که با اقلیم منطقه ما سازگاری مناسبی داشته باشند.

حسن زاده افزود: باغ گل‌های تبریز شامل یک باغ رُز که با انواع مختلف از گل‌های رُز، انواع مختلف از گل‌های پیازی، بذری، غده ای، ریزوم دار و... خواهد بود و همچنین در بخشی از آن نیز با استفاده از صخره و آب نمای دیدنی و گلهای پیچ و آویزان جلوه‌هایی منحصربفرد ایجاد می شود.

به گفته وی، در این باغ همچنین یک گلخانه برای نگهداری از گل‌هایی که بیرون از محیط گلخانه امکان رشد ندارند تعبیه می‌شود تا در فصول سرد سال نیز امکان بازدید از آن برای عموم شهروندان میسر باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در باغ گل‌ها بحث زیبایی و خلاقیت بیشتر مدنظر است، خاطرنشان کرد: در کنار آن با معرفی انواع متفاوت از گونه‌ها می‌توان جنبه‌های آموزشی اعم از معرفی گل‌ها را نیز در دستور کار قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.