سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) ۱۰ فرودگاه برتر جهان از نظر جابه جایی هوایی بار و کالا را اعلام کرد؛در این رتبه بندی عمدتا کشورهای شرق آسیا رتبه های برتر را به خود اختصاص داده اند.

۱۰ فرودگاه برتر جهان از نظر حمل بار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بلومبرگ، سازمان هواپیمایی جهانی (ایکائو) فرودگاه های برتر جهان از نظر حمل بار را در بازه زمانی ماه آوریل ۲۰۱۷ (۱۳ اسفند ۹۵ تا ۱۲ فروردین ۹۶) اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، فرودگاه ممفیس در آمریکا با جابه جایی هوایی  ۳۳۱ هزار و ۳۲۰ تن کالا از طریق آن، رتبه نخست فرودگاه های باری جهان را کسب کرده است.

همچنین فرودگاه هنگ کنگ با حمل هوایی ۲۹۴ هزار تن در رتبه دوم قرار دارد؛ فرودگاه های پودونگ (واقع در شانگهای) با حمل   ۲۲۸ هزار و ۱۸۰ تن بار و اینچئون کره جنوبی با حمل ۱۹۹ هزار و ۳۴۰ تن کالا در رتبه های بعدی قرار دارند.

فرودگاه های دبی و ابوظبی نیز که از آن ها به ترتیب «۱۹۲ هزار و ۷۰۰» و «۱۵۱ هزار و ۲۰۰» تن انواع کالا به مقاصد مختلف وارد یا خارج شده، در رتبه های پنجم و ششم فرودگاه های بزرگ باری جهان قرار دارند.

بر همین اساس، فرودگاه پاریس با ارسال و دریافت ۱۴۳ و ۲۰۰ تن بار هفتمین فرودگاه بزرگ جهان از نظر جابه جایی کالا محسوب می شود.

همچنین در همین بازه زمانی ۱۲۶ هزار و ۸۰۰ تن انواع کالا از طریق فرودگاه لندن جابه جا شده که سبب کسب رتبه هشتم جهانی از سوی این فرودگاه بین المللی شده است.

به نوشته بلومبرگ، فرودگاه نیویورک نیز که محلی برای حمل ۸۷ هزار و ۸۷۰ تن کالا بوده، نهمین فرودگاه بزرگ جهان برای حمل هوایی بار محسوب می شود. ضمن اینکه فرودگاه های ابوظبی و لوکزامبورگ با جابه جا شدن به ترتیب «۶۰ هزار و ۷۰۰» و «۵۹ هزار و ۲۰» تن بار در آن ها، دهمین و یازدهمین فرودگاه های مهم باری جهان محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.