دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ با صدور اطلاعیه‌ای از احزاب و تشکل های سیاسی سراسر کشور درخواست کرد که وضعیت خود را با شرایط مندرج در قانون جدید احزاب تطبیق دهند.

لزوم تطبیق فعالیت تشکل‌های سیاسی با قانون جدید احزاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ درخصوص تطبیق وضعیت فعالیت تشکل های سیاسی با قانون جدید احزاب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، با صدور اطلاعیه ای از احزاب و تشکل های سیاسی سراسر کشور درخواست کرد که وضعیت خود را با شرایط مندرج در قانون جدید احزاب تطبیق دهند.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

با عنایت به ابلاغ و اجرایی شدن قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی و اهتمام کمیسیون ماده ۱۰  و وزارت کشور در اجرای قانون مذکور و  ضرورت توجه و اقدام همه احزاب و گروه های سیاسی وفق قانون فوق الذکر موارد ذیل اعلام می گردد: مطابق بند ۲ ماده ۱ قانون احزاب، فعالیت در قالب جبهه ها مستلزم ائتلاف تعدادی از احزاب دارای پروانه فعالیت و با زمینه فعالیت مشخصی بوده که با اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ شکل می گیرند.

لذا با عنایت به ضرورت مراعات الزامات برآمده از قانون و در راستای شفافیت و پاسخگویی در فعالیت‌های حزبی مقتضی است متقاضیان فعالیت در قالب جبهه‌ها فهرست احزاب عضو جبهه متبوع را به صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ اطلاع دهند.

بدیهی است فهرست مذکور می‌بایست شامل عنوان و موضوع فعالیت جبهه و عناوین احزاب، اسامی و امضای دبیران کل و مسئول پیگیری جبهه مربوطه باشد.

برابر ماده ۲۲ قانون فوق الذکر، احزاب دارای مجوز فعالیت موظفند ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون احزاب وضعیت خود را با شرایط مندرج در قانون مذکور تطبیق دهند و گزارش آن را به کمیسیون احزاب ارسال کنند و در صورت تایید اقدامات حزب از سوی کمیسیون ، پروانه فعالیت حزب تمدید می‌شود. همچنین در تبصره ۳ ماده مذکور تصریح گردیده در صورت عدم تطبیق احزاب با شرایط مندرج در این قانون و اعلام نظر کمیسیون، پروانه فعالیت آنها ملغی گردیده و هر گونه فعالیت آنها غیرقانونی است.

لذا از همه احزاب دارای پروانه فعالیت که اسامی آنها در پرتال رسمی وزارت کشور درج گردیده تقاضا می شود اقدامات لازم جهت اجرای مفاد قانون مذکور معمول نمایند و ضمناً دبیرخانه کمیسیون  در این خصوص آماده همکاری لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.