شهرکرد-کارشناس برنامه ریزی فعالیت های رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری از برگزاری نخستین جشنواره‌ی ملی فیلم کوتاه با عنوان «ازلام» خبر داد.

نخستین جشنواره‌ی ملی فیلم کوتاه ازلام در شهرکرد برگزار شد

علی اسماعیلی در گفتگو با قدس آنلاین گفت: از جمله آسیب‌های اجتماعی که یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز است، ورود و توزیع مشروبات الکلی است.

اسماعیلی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و تأکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت کشور اقدام به برگزاری نخستین جشنواره‌ی ملی فیلم کوتاه با نام ازلام کرده است.

وی آگاه سازی و حساسیت آفرینی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مصرف مشروبات الکلی، ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه به‌ویژه نسل جوان، کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه ریزی برای استمرار و تولید آثار بصری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

کارشناس برنامه ریزی فعالیت های رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان، توجه و تأکید ویژه بر اثرات مشروبات الکلی به‌عنوان یک آسیب مادر که خود بستر آسیب‌های اجتماعی دیگر خواهد شد، تبیین حرمت و ابعاد مضرات روحی و روانی مصرف مشروبات الکلی و تبیین دقیق، هنرمندانه و خلاقانه‌ی آیات و روایات وارد شده بر این مورد را از موضوعات این جشنواره برشمرد.

وی تصریح کرد: شرکت برای تمامی نهادها، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و عموم مردم آزاد است و فیلم‌ها با قالب داستانی و مستند و حداکثر با زمان ۱۵۰ ثانیه پذیرفته می‌شوند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر دوربین‌های حرفه‌ای، فیلم های ساخته شده با دوربین‌های خانگی و گوشی های موبایل هم قابل قبول است اما کیفیت تصاویر باید HD یا فراتر از آن باشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فیلم‌ها باید با فرمت‌های mp۴, mov, avi , mpeg بر روی دی وی دی و به صورت Data ارسال شوند، افزود: محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی وجود ندارد اما هر اثر باید جداگانه بر روی یک دی وی دی ارسال شود و نوشتن عنوان فیلم، نام و نام خانوادگی کارگردان، تهیه کننده، نام استان و شهر بر روی دی وی دی الزامی است.

وی گفت: فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف خواهند شد و دبیرخانه جشنواره هیچ‌گونه مسئولیتی را در مورد فایل‌ها و دی‌وی‌دی‌های ناقص و آسیب‌دیده ندارد.

کارشناس برنامه ریزی فعالیت های رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: پس از تحویل آثار، امکان خارج کردن فیلم از جشنواره وجود نخواهد داشت و اجازه‌ی پخش آثار از طریق تلویزیون یا رسانه‌های دیگر در اختیار دبیرخانه است.

اسماعیلی با بیان اینکه تکمیل فرم ثبت‌نام جشنواره به معنای قبول تمام مقررات اعلام شده است، تصریح کرد: حضور برگزیدگان در مراسم پایانی الزامی ست و عدم حضور به منزله‌ی انصراف از دریافت جایزه تلقی می‌ شود.

وی اظهار کرد: در مرحله‌ی استانی به سه اثر، لوح تقدیر و جایزه نقدی شامل: نفر اول ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم ۱۴ میلیون ریال، نفر سوم۱۳ میلیون ریال اهدا می‌شود، در مرحله‌ی کشوری به ۳۱ اثر برگزیده علاوه بر جایزه‌ی استانی ۱۰ میلیون ریال جایزه تعلق می‌گیرد و علاوه بر جوایز اصلی، بنا بر نظر و لزوم هیئت‌داوران، دیپلم افتخار نیز می‌تواند به برگزیدگان اهدا می‌شود.

علی اسماعیلی با اشاره به اینکه آخرین ‌مهلت تحویل آثار به دبیرخانه پایان وقت اداری ۱ خرداد ۱۳۹۶ است، افزود: تمامی متقاضیان شرکت در جشنواره باید پس از تکمیل فرم و نسخه‌ی دی وی دی فیلم، اثر خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.