رئیس‌ پارلمان روسیه ضمن محکوم کردن آزمایشات اخیر موشکی کره شمالی، از چین و دیگر بازیگران منطقه‌ای و جهانی خواست تا به از سرگیری مذاکرات صلح‌آمیز برای رفع تنش‌های شبه‌جزیره کره کمک کنند.

مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات صلح شبه‌جزیره کره شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «والنتینا ماتوینکو» رئیس پارلمان روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مسکو جدیدترین آزمایشات موشکی کره شمالی که نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان  ملل است را محکوم می‌کند.

وی در اینباره گفت: «روسیه اقدامات کره شمالی در زمینه آزمایشات موشکی را محکوم می‌کند زیرا در تناقض با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است».

این سناتور ارشد روس از چین و دیگر بازیگران منطقه‌ای و جهانی خواست تا «تمامی تلاش خود را برای ازسرگیری مذاکرات صلح درباره اوضاع کره شمالی به کار گیرند تا یک راه‌حل صلح‌آمیز در خصوص این موضوع پیدا کنند».

تنش‌ها در خصوص فعالیت‌های موشک‌های بالستیک و هسته‌ای کره شمالی در ماههای اخیر بعد از آن تشدید شده است که پیونگ‌یانگ شماری آزمایشات هسته‌ای انجام داد و یکسری موشک‌های بالستیک پرتاب کرد که بنا به گفته بسیاری از کشورهای غربی در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

اخیرترین پرتاب موشک پیونگ یانگ ظاهراً 16 آوریل انجام گرفته است اما بنا به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این آزمایش در نهایت ناموفق بوده است.

آمریکا در واکنش به افزایش تنش‌ها در منطقه، یک ناوگروه که هدایت آن برعهده ناو هواپیمابر «کارل وینسون» بود را به شبه جزیره کره فرستاد.

روز 14 آوریل، رسانه های آمریکا گزارش کردند که اگر پیونگ‌یانگ تصمیم بگیرد یک آزمایش تسلیحات هسته‌ای دیگر انجام دهد، احتمالاً «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به کره شمالی را می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.