صومعه سرا- ساخت نهمین سد لاستیکی در گیلان روز دوشنبه در بخش تولمات شهرستان صومعه سرا آغاز شد.

سدهای لاستیکی جاذبه های جدید گردشگری/ ساخت نهمین سد لاستیکی در گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، قرار است این سد با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت ۱۸ ماه  در مسیر رودخانه پیش رودبار ساخته شود. 

سد لاستیکی تولمات با حجم مخزن ذخیره‌ آب ۱۱۵ هزار مترمکعب و قدرت تنظیم آب سالانه ۱۸ میلیون متر مکعب  برای تامین آب هزار و ۶۶۰ هکتار شالیزار  ساخته خواهد کرد.

 استاندار گیلان در مراسم آغاز ساخت ساخت نهمین سد لاستیکی استان گفت : این سد ها برای تأمین آب کشاورزی شالیزارها و کاهش وابستگی به آب پشت سد مخزنی سپیدرود ساخته می شود. 

محمدعلی نجفی افزود : از سدهای لاستیکی می توان بعنوان جاذبه گردشگری هم استفاده کرد.

سالن ورزشی شهدای روستای اباتر شهرستان صومعه سرا هم امروز با حضور استاندار گیلان به بهره ‌برداری رسید.

برای ساخت این سالن ورزشی به مساحت هزار و ۳۰۰ مترمربع ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح سالن ورزشی شهدای روستای اباتر با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت : حضور پر شور و حماسی مردم در انتخابات پشتوانه‌ خوبی برای انقلاب و نظام است.

آقای نجفی افزود : تمام دنیا به ایران چشم دواخته‌اند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات آینده را بسنجند.

استاندار گیلان تاکید کرد : به هر میزان که حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد پشتوانه نظام در روایط بین المللی محکمتر  خواهد بود.

عملیات اجرایی فاز اول طرح تعریض جاده فومن – پونل رضوانشهر به طول ۲۵ کیلومتر امروز با حضور استاندار گیلان در محدوده صومعه سرا آغاز شد.

برای تعریض این جاده و تبدیل آن به بزرگراه به هزار میلیارد ریال اعتبار و ۳۶ ماه وقت نیاز است.

استاندار گیلان به همراه مسئولان محلی صومعه سرا از روند ساخت کنار گذر تولم شهر و اورژانس بیمارستان امام خمینی صومعه سرا هم که در مجموع با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست بازدید کرد.

قرار است کنار گذر تولم شهر به طول هزار و ۷۰۰ متر ، ۳ دهنه پل و با ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار درمدت ۲۴ ماه ساخته و افتتاح شود.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه آغاز ساخت و بازدید استاندار گیلان از چند طرح عمرانی این شهرستان گفت : در یک سال گذشته ۹۵ روستای شهرستان صومعه سرا آسفالت شده و ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه و تقویت شبکه های برق روستایی و شهری هزینه شده است.

همچنین امروز با حضور محمد علی نجفی استاندار گیلان در مراسمی از خانم مشهدی نیا کارآفرین نمونه استان که  پرورش دهنده مرغ بومی است با اهداء لوح تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.