سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان با هشدار به مدیران رسانه‌های فراگیر گفت: حرکت خزنده‌ای از مدت‌ها پیش برای مبدل کردن رسانه‌های فراگیر به ارگان رسانه‌ای احزاب کلید خورده است.

هشدار سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران درباره یک تاکتیک رسانه‌ای-انتخاباتی

به گزارش «قدس آنلاین»  علی اکبر روح نواز اظهار داشت: بررسی‌ها و مطالعات نشان می‌دهد که رسانه های حزبی در فصل انتخابات به دلایل متعدد برای بسیح و اقناع افکارعمومی کارکرد خود را از دست داده و نمی‌توانند همانند گذشته ماموریت خود را به انجام برسانند.

وی افزود: البته ظاهر امر این است که تیترهای جنجالی و جذاب مطبوعات و رسانه‌های احزاب و جریانات سیاسی چه‌بسا به زعم گردانندگانشان با استقبال مواجه هستند اما غافل از اینکه دایره مخاطبان و متأثرین از چنین محتواهایی صرفاً اعضاء، وابستگان و حلقه طرفداران احزاب هستند که به دلیل جامعه آماری محدود نمی‌تواند ملاک و معیاری برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی و یا حتی جامعه مخاطب قابل توجه و مورد وثوق باشد.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان با هشدار به مدیران رسانه‌های فراگیر گفت: حرکت خزنده‌ای از مدت‌ها پیش برای مبدل کردن رسانه‌های فراگیر به ارگان رسانه‌ای احزاب کلید خورده تا از این طریق بتوانند ضمن برطرف کردن خلاءهای مورد اشاره (رفتارهای رادیکالی و سیاست زدگی) از سرمایه چنین رسانه‌هایی که عموماً از منابع بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، برای اهداف و برنامه های انتخاباتی خود بهره ببرند.

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان اظهار داشت: انتخاب تیترهایی که اولویت مردم نیست، هرچند گردانندگان و ذینفعان رسانه‌های حزبی را در اندک زمانی سرمست می‌کند اما به روایت آمار و اطلاعات، چنین رویه‌ای موجب شده که عموم مردم از آنان سلب اعتماد شده و فاصله بگیرند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان یادآور شد: سرمایه پایدار و ماندگار هر رسانه‌ای، مخاطبان آن است که نباید به هر دلیلی بر آن چوب حراج زد و آن را در اختیار منافع گذرا و ناپایدار قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.