خرم آباد- مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: روز یکشنبه به دلیل وزش باد شاهد ورود ریزگردها به آسمان استان و به ویژه شهرستان خرم‌آباد هستیم.

وزش باد آسمان لرستان را غبارآلود می کند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد ناصر هاشمی در رابطه با وضعیت آب و هوای استان طی ساعات و روزهای اخیر گفت: سامانه بارشی اواخر وقت یکشنبه وارد استان می‌شود و تا روز دوشنبه در استان حاکم است و پیش بینی می‌شود بارش‌های نسبتاً خوبی در استان داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: امروز و فردا به دلیل عدم وزش باد میزان ذرات ریزگردها از استان کاسته می‌شود اما مجدد با ورود سامانه جدید در روز یکشنبه شاهد گرد و خاک و بارندگی در استان هستیم.

وی در رابطه با میزان بارش‌های سامانه اخیر در لرستان اظهارداشت: مقدار بارندگی‌ها در مراکز شهرستان‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ میلی‌متر بوده است که بیشترین بارش مربوط به دورود ۳۹ میلی‌متر و کمترین بارش مربوط به کوهدشت ۲ میلی‌متر بوده است.

هاشمی میزان بارش‌های خرم‌آباد را طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ میلی‌متر برشمرد و افزود: میزان بارش‌های استان از نظر سال زراعی از ابتدای مهر سال ۹۵ تا امروز ۴۳۲ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش و نسبت به وضعیت بلند مدت یک درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.