نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس عشایری به حال خود رها شده و به همین دلیل روند مهاجرت از روستا به شهر افزایش یافته است.

مدارس عشایری به حال خود رها شده است

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به تشریح عمده مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه مسائل تعلیم و تربیت پرداخت و بیان داشت: هرچند وقت یکبار با مدیران و فرهنگیان جلساتی برگزار می‌کنم تا از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گیرم؛ عمده مشکل معلمان سیرجان و بردسیر مثل سایر شهرهای کشور است و از اوضاع معیشتی خود ناراضی هستند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در سیرجان و ۲۰ هزار دانش‌آموز در منطقه بردسیر به تحصیل اشتغال دارند اما متاسفانه مدارس ما وضعیت خوبی ندارد و خصوصاً در بحث مدارس شبانه‌روزی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر، اضافه کرد: خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی شهرستان از نظر تغذیه و خدمت‌رسانی در وضع خوبی نیست تا جایی که دانش‌آموزی نزد من آمد که در مدرسه شبانه‌روزی درس می خواند و از ابتلا به سوءتغذیه در مدرسه و وضع نامناسب تغذیه خبر داد.

حسن‌پور، اوضاع مدارس عشایری را رها شده توصیف کرد و بیان داشت: تعدادی از روستاهای ما به همین دلیل خالی از سکنه شده و بخشی از مردم برای تحصیل فرزندانشان مجبور به مهاجرت به شهرها شده‌اند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با بیان اینکه دیگر مدارس کپری نداریم، گفت: برای نوسازی مدارس سعی کردیم از خیرین استفاده کنیم و بخشی از نیاز ما در این حوزه توسط خیرین مرتفع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.