۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 528146

بجنورد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سهم صادرات گمرک استان از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹۰ درصد افزایش یافت.

صادارات خراسان شمالی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، یحیی نیکدل با بیان این مطلب گفت: طی یک ماه امسال صادرات گمرک استان از نظر ارزشی ۵.۷ میلیون دلار و از نظر وزنی ۱۹ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در همین مدت میزان صادرات از نظر ارزشی ۵.۱ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۸.۴ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۲۷ و ۵ دهم درصد رشد و از لحاظ وزنی ۱۲ و ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

وی محصولات پتروشیمی، پودرآلومینا، محصولات فولادی، پلاستیکی، ساختمانی، مواد غذایی، سیب زمینی، پیاز و خوراک طیور را از عمده کالاهای صادراتی استان ذکر و عنوان کرد: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه، هند، روسیه و گرجستان صادر شده است.

به گفته وی ۳۳ درصد از صادرات استان به کشور ترکمنستان، ۳۱ درصد به تاجیکستان، ۱۶ درصد به افغانستان، ۱۰ درصد به عراق و ۱۰ درصد هم به دیگر کشورها صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.