کره جنوبی که احتمالا در آینده برای واردات نفت و گاز بیشتر از آمریکا تحت فشار قرار خواهد گرفت، در طی ماه های اخیر بر خلاف میل آمریکا واردات نفت از ایران را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

کره جنوبی علیرغم میل آمریکا واردات نفت از ایران را افزایش داده است

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اسپوتنیک، کره جنوبی که احتمالا در آینده برای واردات نفت و گاز بیشتر از  آمریکا تحت فشار قرار خواهد گرفت، در طی ماه های اخیر بر خلاف میل آمریکا واردات نفت از ایران را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

ایران یکی از بزرگترین صادر کنندگان نفت به کره جنوبی است و به صورت مستمر بعد از لغو تحریم ها صادرات نفت به ان کشور را افزایش داده است.

ایران در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۷، با صدور رقم بی سابقه ۱۸.۵۴ میلیون بشکه نفت به کره جنوبی، که بیش از دو برابر رقم صادر شده در مدت مشابه سال گذشته بود، دومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی لقب گرفت.

کیم جائه کیونگ، محقق انستیتوی اقتصاد انرژی کره در این باره گفت: «کره جنوبی برای مدتی به دلیل تحریم ها از نفت ایران استفاده کند... اما اکنون که تحریم ها برداشته شده... واردات نفت خام از ایران ادامه یافته است.»

کیم یولمائه، تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری و اوراق بهادار اگن در این باره گفت، آمریکا بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری احتمالا فشارها بر ایران را ادامه خواهد داد.

وی افزود: «اگر دولت روحانی در قدرت باقی بماند، نزدیکی ترامپ با عربستان و اسرائیل موجب ایجاد پیچیدگی هایی در روابط با ایران خواهد شد.»

وی در ادامه گفت: «اگر محافظه کاران در ایران به قدرت برسند، اختلافات بین دولت ترامپ و ایران احتمالا بیشتر خواهد شد.»

«اگر وضعیت در خاورمیانه همچنان بی ثبات باقی بماند، این به نفع عربستان است که شرکت آرامکوی آن در حال آماده شدن برای عرضه عمومی در بورس است و همچنین این بی ثباتی به نفع آمریکا خواهد بود که می تواند به دلیل رشد قیمت نفت، سرمایه گذاری در زیرساخت های انرژی را افزایش دهد.»

این تحلیلگر کره ای گفت: «بازار چین بزرگترین پتانسیل برای نفت و گاز ایران است.»

یولمائه افزود، ارتباط تمایل آمریکا به صادرات نفت و گاز بیشتر و افزایش تنش ها توسط این کشور در خاورمیانه و شبه جزیره کره «مشهود» است. «سخت است بتوان گفت که همه این کارها تنها به یک دلیل صورت می گیرد، اما این قصد پنهانی در هر موردی به وضوح قابل مشاهده است.»

انتهای پیام//۴۲

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.