فرهنگ- زهره کهندل: رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی‌گفت: مدیریت جدید دانشگاه آزاد نباید درها را به روی خودش ببندد و با یک تیم منتصب کار کند بلکه باید اجازه دهد تا از تجربیات وزرای گذشتة علوم و رؤسای قبلی دانشگاه آزاد استفاده شود.

دانشگاه آزاد به مدیریت فرا حزبی نیاز دارد

فرهاد دانشجو افزود: اگر نکته‌ای منفی درباره دانشگاه آزاد گفته می‌شود، دوستان نباید آن را توهین به خود تلقی کنند بلکه باید در پی رفع ایرادات برآیند. بالاخره، برای دانشجویانی که با این کمبودها می‌سازند باید فکری شود.

وی با تأکید بر اهمیت کاهش شهریه دانشجویی و افزایش حقوق استادان این دانشگاه و همترازشدن آن با حقوق استادان دانشگاه‌های دولتی، گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد تأسیس شوند و فعالیت‌های اقتصادی در این دانشگاه شکل بگیرد.

دانشجو با اشاره به فعالیت‌های مدیران پیشین دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: طبیعت مدیریت‌ها، گردشی‌بودن آن است و گاهی این تغییرات برای بهترشدن انجام می‌گیرد.

او با تأکید بر افزایش توجه به سهم و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی،‌ افزود: این شرکت‌ها با راهکارهای واقعی و عملیاتی باید فعالیت کنند و بتوانند به خودکفایی برسند تا هم پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و هم به ثروت‌آفرینی از مسیر علم کمک کنند.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد با بیان اینکه نگاه این دانشگاه باید به تولید علم باشد، گفت: باید مدیریتی علمی ‌و آکادمیک در دانشگاه شکل بگیرد؛ مدیریتی که فراتر از نگاه‌های حزبی و سیاسی باشد و برای خوش‌آمدن جناح‌های سیاسی، فعالیت‌های علمی ‌را به تأخیر نیندازد.

دانشجو یادآور شد: مدیریت جدید دانشگاه باید از تجربه موفق کشورهای پیشرفته استفاده کند. بهتر است بین دانشگاه آزاد و وزارت امور خارجه ارتباطی شکل بگیرد تا ورود دانشجویان خارجی تسهیل شود و بتوان با وجود امکانات و توانمندی خوبی که در این دانشگاه وجود دارد، از این ظرفیت برای ارزآوری استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.