۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: 536096

رضا کیانیان بار دیگر در صفحه اینستاگرام خود درباره وضعیت بحرانی ریزگردها در خوزستان و برخورد ساده‌انگارانه با آن هشدار داد.

رضاکیانیان و مشکلی که حل نمی‌شود!

به گزارش قدس آنلاین، رضا کیانیان با اشاره به یکی از درس‌های دوران مدرسه‌اش، بار دیگر به مشکل آلودگی هوای استان خوزستان اشاره کرد.
این بازیگر در همین راستا نوشت: «در روستایی دور افتاده، بین معلمی که تازه آمده بوده و کسی که از بی سوادی اهالی روستا بهره‌مند می‌شد، درگیری رخ می‌دهد. طرف همه روستاییان را جمع می‌کند و به معلم می گوید: «روی تخته سیاه بنویس مار!».
معلم می‌نویسد. اما خودش تصویر مار را روی تخته می‌کشد! و از روستاییان می‌پرسد کدام یک از این‌ها مار است و البته همه به شکل مار اشاره می‌کنند. این یکی از درس‌های دبستان ما بود.
الان هم وقتی می‌گوییم گرد و غبار، فاجعه ایست که ده‌ها سال طول کشیده تا به وجود آمده نه تنها در ایران، بلکه در چندین پهنه از جهان و از بین بردنش به برنامه‌ریزی و کمک‌های منطقه‌ای و جهانی نیاز دارد، عده‌ای فضا را شلوغ می‌کنند که با این پول نفت می‌شود با سه سوت جلوی ریزگردها را گرفت. هیچ کدام هم نمی‌توانند بگویند چگونه و بی‌درنگ موضوع را به اختلاس‌ها و فسادهای مالی... می‌کشانند.
من منکر اختلاس و مال مردم‌خوری بعضی از مقامات نیستم و هیچ بچه‌ای هم نمی‌تواند منکر شود، اما می‌دانم این موضوع تنها دلیل ماندگاری گرد و غبار نیست و مقابله با گرد و غبار احتیاج به مطالعه و برنامه‌ریزی منطقه‌ای و جهانی دارد و هرگز با سه سوت که هیچ با صد سوت هم از بین نمی‌‌رود.»
رضاکیانیان و مشکلی که حل نمی شود!/عکس

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.