داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از ۲۱ خرداد ماه می‌توانند برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

۲۱ تا ۲۵ خرداد، مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد/ ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نتیجه اولیه ‌آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ از ساعت ۱۹ روز گذشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، گفت: آن دسته از داوطلبان که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی هستند باید بر اساس اطلاعیه‌ای که در این زمینه به همراه نتایج آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است برای انتخاب صد کدرشته محل از میان کدرشته‌ محل‌های تحصیلی خود یا کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند که مهلت انتخاب رشته از روز یکشنبه ۲۱ خرداد تا ساعت ۲۴ پنج‌شنبه ۲۵ خرداد است.

وی افزود: داوطلبان در مهلت تعیین شده می‌توانند برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است برای ثبت کدرشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند که پس از این مرحله، رسید ۱۵ رقمی در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود و در غیر این صورت انتخاب رشته داوطلب تکمیل نشده است.

توکلی ادامه داد: از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۰۳ داوطلب حاضر در آزمون کارشناسی ارشد تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر زن و ۳۳۰ هزار و ۹۵۶ نفر مرد هستند و از تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۰ هزار و ۵۲۲ نفر در دو کد رشته امتحانی مجاز شدند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۸۵ نفر زن و ۲۶ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند.  

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تا ۸ صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد تعداد ۴۲۱ هزار و ۸۱۶ داوطلب برای دریافت پرینت کارنامه خود اقدام کردند یعنی از مجموع داوطلبان حاضر در جلسه آزمون ۶۰ درصد داوطلبان برای دریافت پرینت کارنامه اقدام کردند.

شایان ذکر است، داوطلبان دانشگاه آزاد نیز باید در زمانی که از سوی این دانشگاه تعیین می‌شوند، به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کرده و از آن طریق برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام کننند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.