مردم فرانسه در حالی خود را برای نخستین دور از انتخابات پارلمانی آماده می کنند که نظرسنجی ها حاکی از برتری حزب تازه تاسیس شده از سوی رئیس جمهوری این کشور است.

دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه امروز آغاز می‌شود

   به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، مردم فرانسه امروز یکشنبه برای حضور در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور،   راهی مراکز اخذ رای می شوند حال آنکه انتظار می رود با مشخص شدن نتیجه نهایی، حزب نوپای «جمهوری رو به جلو» به رهبری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری جوان فرانسه، اکثریت قاطع را از آن خود کرده و راه را برای اصلاحات بنیادین وی باز کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که در رقابت امروز، احتمالا جمهوری رو به جلو در اتحاد با حزب «مودم» دستکم ۳۰ درصد از آراء را از آن خود می کند حال آنکه جمهوریخواهان و متحدانشان ۲۰ درصد و در نهایت حزب راست افراطی «جبهه ملی» ۱۷ درصد آراء را از آن خود خواهند کرد.

با این حال، نتیجه نهایی که در رقابت ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) مشخص می شود، پیروزی چشمگیر جمهوری رو به جلو را رقم خواهد زد.

حتی در حالیکه رقابت در مجلس نمایندگان با ۷ هزار و ۸۸۲ متقاضی از ۵۷۷ حوزه سیاسی به مراتب فشرده تر است، رقبای ماکرون نیز انتظار پیروزی حزب وی را می کشند.

در این میان، حیات سیاسی حزب سوسیالیست که در ۵ سال گذشته اداره کشور را در اختیار داشت، با تصاحب احتمالا ۱۵ تا ۳۰ کرسی به مخاطره خواهد افتاد حال آنکه ائتلاف جمهوریخواهان نیز علیرغم کسب جایگاه دوم در نظرسنجی ها، به دلیل تکثر آراء و عقاید، بسیار شکننده است.

نهایت آنکه «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی نیز شانس چندان زیادی در کسب آراء لازم برای تشکیل گروه پارلمانی نخواهد داشت اما احتمالا در مقایسه با ۲ کرسی که در پارلمان قبلی داشت، نمایندگان بیشتری از این حزب به مجلس راه خواهند یافت.

گفتنی است حوزه های اخذ رای در فرانسه کار خود را از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۱۰:۳۰ به وقت ایران) آغاز و در ساعت ۱۸ (۲۰:۳۰ به وقت ایران) خاتمه خواهند داد.

تنها تعداد کمی از نمایندگان در همان دور نخست مشخص خواهند شد و تعیین سرنوشت بقیه به دور دوم موکول خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.