اصفهان- مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: علیرغم اینکه آخرین زمان ارایه اظهارنامه های مالیاتی سال ۹۵ پایان خرداد ماه سال جاری است، متأسفانه تاکنون ۴۹ درصد مؤدیان مالیاتی در این استان اظهارنامه های مالیاتی خود را ارایه نکرده اند.

۴۹ درصد مؤدیان مالیاتی در اصفهان هنوز اظهارنامه های مالیاتی خود را ارایه نکرده اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراد امیری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این روزها پرداخت مالیات و ارایه اظهارنامه مالیانی از موضوعات داغ کشور و استان اصفهان به شمار می رود و می طلبد مودیان مالیاتی به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم به اجرا در می آید، تصریح کرد: مالیات برای تامین نیاز مالی دولت ها اهمیت ویژه ای دارد پس باید فرهنگسازی زیادی انجام شود تا مردم بخشی از درآمدهای حاصل از فعالیت های اقتصادی خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم ارایه اظهارنامه های مالیاتی است و کلیه افراد حقیقی و حقوقی تا پایان خرداد ماه سال جاری برای ارایه اظهارنامه های مالیاتی فرصت دارند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۴۶ هزار و ۹۳۲ فقره اظهارنامه الکترونیکی تا پایان خردادماه دریافت کردیم، گفت: با توئجه به اینکه تنها ۳ روز تا پایان مهلت ارایه اظهارنامه های مالیاتی فرصت باقی مانده، فقط ۵۱ درصد اظهارنامه ها اخذ شده و ۴۹ درصد مودیان مالیاتی هنوز در این راستا اقدام نکرده اند.

امیری اظهارکرد: رویکرد اداره کل امور مالیاتی حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی به ویژه در بخش گردشگری است.

وی یادآور شد: اگر اظهارنامه سال ۹۵ توسط مودیان مالیاتی تا پایان خردادماه ارسال نشود، اولین اتفاقی که می افتد حذف معافیت پایه ای که ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، ضمن اینکه جریمه ۳۰ درصدی هم به مؤدیان تعلق می گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، امسال تتها سالی است که مالیات سال ۹۵ به صورت مقطوع تعیین می شود، گفت: صاحبان مشاغلی که در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، مالیات آنها در گروه سوم قرار می گیرد، میزان مالیات سال گذشته را با افزایش ۸ درصد در نظر می گیرند و سپس مالیات به صورت مقطوع محاسبه می شود اما اگر معاف بودند معادل همان رقم را در اظهارنامه مالیاتی مرقوم می کنند و دیگر مشمول مالیات نخواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر سطح درآمد مؤدیان به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نرسید قطعا مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

امیری عدم فاصله میان دولت و مردم را مهمترین مساله در پرداخت با رغبت مالیات دانست و اظهارکرد: زمانی که مردم بدانند هرگونه شانه خالی کردن از زیر بار مالیات، در نهایت به ضرر خود آنهاست و مانع از اجرای برنامه های رفاهی دولت خواهد شد، مطمئناً مالیات را با رغبت می پردازند و به چشم خود آثار پرداخت مالیات را در همه زمینه های زندگی اجتماعی خود از آموزش گرفته تا درمان و بهداشت، توسعه و عمران شهری، راههای ارتباطی و... مشاهده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.