رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس گفت: لبخند رژیم صهیونیستی در حال جمع شدن است. خبرهای خوبی را خواهید شنید. اینها از نظر سیاسی دستاوردی نداشتند و بساط آنها به زودی در منطقه جمع خواهد شد.

لبخند رژیم صهیونیستی در حال جمع شدن است/ خبرهای خوبی خواهید شنید

    به گزارش «قدس آنلاین»،  رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس صبح امروز در آستانه روز جهانی قدس در نشست خبری ضمن تشریح برنامه های این روز در تهران و سایر شهرهای کشور با بیان اینکه در آستانه  سی و هشتمین سالگرد نام گذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام راحل هستیم گفت: فلسطین از ۸۰ سال پیش با دسیسه انگلیس، آمریکا و صهیونیست بخشی از سرزمین مسلمانان اشغال شده است و فراز و فرودهایی داشته است.

وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی حذف یکی از پایه های اصلی قدرت آمریکا در منطقه و رسیدن ملت ایران به آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی تاثیر زیادی بر آرمان آزادی بیت المقدس داشت.

رمضان شریف ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران سه موضوع مشخص توسط امام(ره) بیان شد و نگاه انقلاب را به فلسطین عوض کرد، بازگشایی سفارت فلسطین در تهران و تعطیلی سفارت اسرائیل، نام گذاری جمعه اخر ماه رمضان به نام قدس و فراهم کردن کمک برای افزایش توانمندسازی مردم در فلسطین و لبنان این سه موضوع بود که بعدها در زمان رهبر انقلاب با ایجاد سپاه قدس روند توانمند سازی فلسطین و لبنان افزایش یافت که نتیجه آن موفقیت های جبهه مقاومت شد.

رمضان شریف با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای روز قدس این است که اجازه نداد آرمان فلسطین فراموش شود افزود: امسال با چند مسئله مشخص در جغرافیای اسلام مواجه هستیم که روند امید بخش به ما می دهد.

وی گفت: بعد از ۶ سال پهن شدن خلافت خودخوانده داعش و رنجی که در سوریه و عراق ایجاد کرد و کسانی که از آن حمایت کردند امروز تحت مواخذه هستند. این ها نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه باعث تقویت جبهه مقاومت شدند تا به محض جمع شدن بساط داعش برای رویارویی با رژیم صهیونیستی آماده شوند. روند پیش رو برای امت اسلامی موفقیت آمیز است. لبخند رژیم صهیونیستی در حال جمع شدن است. خبرهای خوبی را خواهید شنید  اینها از نظر سیاسی دستاوردی نداشتند و بساط آنها به زودی در منطقه جمع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سران کشورهای عربی همیشه از پشت به فلسطین ضربه زدند تصریح کرد: افشای سناریوی کشورهای عربی برای این حکام رسوایی به بار خواهد آورد. این ها در میدان سیاسی و نظامی و افکار عمومی بازنده شدند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: از سوی دیگر زنده بودن مسئله مبارزه فلسطینی ها در سرزمین خودشان است، این روند در طول سال های گذشته رو به رشد بوده است. مردم فلسطین حتی در زندان ها تا آخرین لحظه به مبارزه ادامه دادند.

رمضان شریف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امت اسلامی همیشه به مسئله فلسطین توجه داشته اما امسال با توجه به رفتار تحقیر آمیز رئیس جمهور آمریکا در سفر به عربستان، ائتلافی را علیه ایران به بار آوردند که البته کمتر از دو هفته به شکست انجامید.

وی با بیان اینکه اهمیت روز قدس بیشتر خواهد شد افزود: سرنوشت خاندان های قبیله ای حاشیه خلیج فارس چیزی جز سرنوشت صدام نخواهد بود اما ما با ملتی امتحان پس داده و رهبری مدبر قادر هستیم از منافع خود و هم پیمانان دفاع کنیم. میزان پذیرش گروه های فلسطینی از سوی ما به اندازه ای نزدیکی آن ها به آرمان فلسطین است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه کانون همه ظلم ها رژیم صهیونیستی است که در ۸۰ سال قبل همواره به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در جهان اسلام بوده است گفت: هر جا صهیونیست ها با مقاومت و سرسختی جهان اسلام مواجه بودند، شکست خوردند. در سی و هشت سال گذشته به خوبی این مسئله اثبات شده است. آن ها هیچ زبانی جز زور نمی شناسند.

رمضان شریف گفت: رژیم صهیونیستی با وجود تلاش های رسانه ای در بدترین وضعیت خود قرار داشته و امروز بیشترین ترس را از شکست خلافت خود خوانده داعش دارد. رژیم صهیونیستی علاوه بر کمک های لجستیکی حتی مجروحان داعشی را کمک می کند.

وی گفت: امسال در روز قدس در بیش از ۹۰۰ شهر که امام جمعه دارند و در آن ها نماز جمعه برگزار می شود راهپیمایی داریم. مبدا در همه شهرها مساجد بزرگ و مقصد محل برگزاری نماز
جمعه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران ساعت ۱۰:۳۰ و سخنران مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی گفت: برای خدمات رفاهی که برای حضور مردم در نظر گرفتیم به ویژه برای حمل و نقل مردم با بیش از ۲۵۰۰ اتوبوس تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

رمضان شریف با تشریح مسیر های راهپیمایی ۱۰ گانه در تهران پرداخت و گفت: امسال یک مسیر دیگر به مسیرهای قبلی اضافه شده است؛ براین اساس مسیر های ۱۰گانه به شرح زیر است:

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(ع). میدان امام حسین(ع). خیابان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه مرغی). خیابان قزوین. خیابان کارگر. میدان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره سه: مسجد دار السلام. میدان منیریه. خیابان ولی عصر. خیابان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره چهار: مسجد امام زمان(عج). خیابان آزادی. تقاطع خیابان بهبودی. میدان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره پنج: مسجد حضرت ابوالفضل. میدان توحید. خیابان توحید. خیابان آزادی. میدان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره شش: مسجد حضرت مهدی (عج). خیابان ستارخان. میدان توحید. خیابان توحید. خیابان آزادی. میدان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره هفت: مسجد الجواد. میدان هفتم تیر. خیابان کریمخان. میدان ولیعصر. بلوار کشاورز. دانشگاه تهران.

مسیر شماره هشت: مسجد امام جعفر صادق. فلکه اول صادقیه. خیابان ستارخان. خیابان توحید. خیابان آزادی. میدان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره نه: مسجد حضرت امیر. خیابان کارگر شمالی. میدان انقلاب. دانشگاه تهران.

مسیر شماره ده: مسجد جامعه رسول اکرم. تهرانسر. باوار شاهد. بلوار تهرانسر. میدان کمال الملک. بزرگراه شهید لشکری. خیابان آزادی. خیابان انقلاب. دانشگاه تهران.

وی همچنین درباره تاثیر این راهپیمایی بر پیشبرد اهداف جبهه مقاومت گفت: سفره سرزمینی داعش در منطقه درحال جمع شدن است از سوی دیگر شکافی که بین کشورهای عربی به وجود آمده و افشاگری هایی که علیه هم انجام دادند بر مسیر مبارزات مردم فلسطین تاثیرگذار خواهد بود. این افشا شدن ها به حضور ملت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم فلسطین تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس درباره شعار امسال روز قدس گفت: شعار محوری امسال عبارت است از «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم فلسطین، زوال قطعی رژیم صهیونیستی».

رمضان شریف گفت: سال گذشته در ۱۲۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی که نسبت به محرومیت مردم فلسطین احساس وظیفه داشتند نزدیک ۲۳۰ راهپیمایی یا نشست پیرامون فلسطین داشتیم. امروز به برکت گسترش رسانه ها می توان با نشست های کوچک نیز فضاسازی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.