​ایلام- رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: رسانه ها چشم بینای جامعه هستند.

رسانه ها چشمان بینای جامعه هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رزم در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تبریک هفته قوه قضائیه و سالروز آزادسازی مهران، با بیان اینکه رسانه ها نقش بسزایی در اطلاع رسانی و پیشگیری از جرائم دارند، اظهارداشت: رسانه ها در جهت قبح ناهنجاری ها، اصلاح و متنبه ساختن مجرمان نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها چشم بینای جامعه هستند، بیان حقایق جامعه بر اساس واقعیات یکی از مهمترین رسالت رسانه هاست، افزود: جا دارد از همکاری و همراهی همه رسانه های دیداری و شنیداری و مطبوعات بویژه صدا و سیما مرکز ایلام به خاطر همکاری با مجموعه دادگستری استان صمیمانه سپاسگزاری می نمایم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به برگزاری برنامه های متنوع دستگاه قضایی در این هفته در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با اجرای این برنامه ها، آحاد جامعه از عملکرد مجموعه دادگستری استان به نحو مطلوبی اطلاع و آگاهی یافتند.

محمد رزم با بیان این مطلب که شهید آیت اله دکتر بهشتی معمار قوه قضائیه بعد از پیروی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار با اعتماد معمار کبیر انقلاب در رأس قوه قضائیه قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه خون پاک شهدا و اراده ملت پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی است، بیان داشت: باید مراقب بود که جای شهید و جلاد عوض نشود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه شهید بهشتی پدر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این شهید بزرگوار در راه اجرای عدالت گام برداشت و سرانجام در این راه به دست منافقان کور دل به شهادت رسید.

محمد رزم به ورود ۳۴ هزار و ۴۷ پرونده در دادسراهای استان در سال ۹۵ اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته با احتساب پرونده های قبلی، ۳۴ هزار و ۶۸۴ پرونده مختومه شده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۲۲ هزار و ۴۵۹ فقره پرونده به دادگاه های حقوقی استان وارد شده است، افزود: در همین مدت و با احتساب پرونده های قبلی، ۲۴ هزار و ۵۳۲ پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به ورود ۸۳ هزار و ۵۷ پرونده به دادگاه های کیفری استان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با احتساب پرونده های قبلی، در سال ۹۵، ۸۵ هزار و ۳۳۷ پرونده در دادگاه های کیفری استان مختومه شده و در مجموع در کل محاکم استان، بیش از ۱۳۲ هزار پرونده در شعب مختلف رسیدگی شده است.

محمد رزم با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان، گفت: در سال ۹۵، شوراهای حل اختلاف استان به ۲۷ هزار و ۹۴۲ پرونده رسیدگی کرده اند.

وی همچنین به انجام پنج برنامه صلح و سازش (خون صلح) در سال گذشته در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این برنامه ها با همراهی و همکاری معتمدین، بزرگان و مصلحان و همچنین شوراهای حل اختلاف استان انجام شده که امیدواریم با گسترش فرهنگ عفو و بخشش در استان، طرفهای درگیر به این سنت حسنه قرآنی بیشتر توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه سرقت تعزیری، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، ایراد صدمات غیرعمد ناشی از تصادفات و تهدید، بیشترین جرائم در استان بوده است، افزود: تخریب، تصرفات عدوانی، کلاهبرداری، مزاحمت تلفنی، حمل مواد مخدر، استعمال مواد مخدر، جرائم فاقد وصف جزایی، خیانت در امانت، تهمت و افترا، ترک انفاق، مزاحمت های ملکی، تهدید به قتل، تقلب و تزویر، ممانعت از حق و اخلال در نظم بیشترین موارد ورودی به دادگاه های استان بوده است.

محمد رزم به نیاز محاکم قضایی استان به ۱۰۰ قاضی برای تکمیل کادر قضایی اشاره و تصریح کرد: در صورت جذب این تعداد قاضی، روند رسیدگی به پرونده ها تسریع یافته و اطاله دادرسی کاهش پیدا می کند.

وی با تأکید بر برخورد با اراذل و اوباش، بیان داشت: این مهم در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد و به شدت با هنجار شکنان برخورد می شود و در آینده نزدیک سه تن از اراذل و اوباش که دارای پرونده های متعدد کیفری هستند به دار مجازات آویخته خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.