خر م آباد-مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: شورای شهری موفق است که شخصی را به‌عنوان شهردار انتخاب کنند که دارای تعهد، تخصص، تجربه و خداترس باشد و انگیزه خدمت به شهروندان را داشته باشد نه اینکه با لابی‌گری و استفاده ابزاری از احزاب سیاسی و اجتماعی تصدی شهرداری را از آن خود کند و انجام وظایف اصلی خود را در حاشیه قرار دهد.

انتخاب شهردار، شایسته سالارانه باشد نه واسطه گرانه

به گزارش قدس آنلاین، «هرمز نصیری» در جمع اعضا جدید شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار داشت: متأسفانه بحث آموزش شوراها در چهار دور گذشته آن طور که باید، انجام نشده است و عدم آموزش‌های لازم در دوره‌های گذشته باعث بروز مشکلاتی شد.

نصیری افزود: با توجه به تأکیدات مکرر جناب آقای بازوند استاندار و آقای اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی مبنی بر تشکیل جلسات آموزشی برای اعضای شورای شهرهای استان من‌بعد جلسات آموزشی به‌صورت منظم در همه شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: عمر خدمت در شورای شهر بسیار کوتاه است و اعضای شورا در این مدت محدود باید همه تلاش خود را در راستای توسعه شهر داشته باشند.

نصیری عنوان کرد: وظایف شوراها در ماده ۷۱ قانون مربوطه در ۳۴ بند آمده است که انتخاب شهردار متعهد برای مدت چهار سال، مهم‌ترین وظیفه شورای شهر است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: شورای شهر باید طوری عمل کند که شهروندان طعم خدمت رابچشند. باید اعضا شوراهای اسلامی شهرها سراغ افرادی که توان انجام تصدی شهرداری را تمام و کمال دارند بروند نه اینکه بگذارند افراد به سراغ آن‌ها بیایند و با واسطه‌گری پست شهرداری را تصاحب کنند.

این مسئول عنوان کرد: اعضای شورای شهرها باید در بدو ورود اموال و دارایی‌ها، بدهی شهرداری، تعداد کارکنان شهرداری، سرانه‌های فضای سبز و...به‌صورت یک صورت‌جلسه تحویل و از طریق جراید و رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم برسانند و در پایان عمر دوره چهار ساله شورا مجدداً تمام موارد فوق را به اطلاع عموم شهروندان به‌عنوان کارنامه چهارساله خود به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

نصیری در پایان بر تهیه برنامه پنج ساله برای شهرداری‌ها به‌منظور هدف‌دار شدن اقدامات شهرداری‌های استان توسط اعضای شوراهای اسلامی شهرها تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.