شهرکرد-مدیر کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۹۵ در سطح کشور ۳۳ طرح بزرگ به بهره برداری رسید که در چهارمحال و بختیاری سه طرح بزرگ و مهم فولاد تازار و حجاب به صورت همزمان افتتاح شد.

چهارمحال و بختیاری در سال ۹۵ در حوزه افتتاح طرح های بزرگ رتبه اول را کسب کرد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید نعیم امامی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری حدود یک هزار و ۹۷ پروانه بهره برداری صنعتی وجود دارد و همچنین تعداد زیادی از پروانه هایی که ظرف ۱۰ سال گذشته فعال نبودند باطل و پروانه های جدیدی نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از مجموعه واحدهای صنعتی موجود میزان ۷۸ درصد آنها با ظرفیت های مختلف فعال هستند افزود: ۵۷ درصد از پروانه با ظرفیت بالای ۵۰ درصد فعال ۲۱ درصد نیمه فعال و ظرفیت زیر ۵۰ درصد دارند و همچنین در دولت یازدهم ۴درصد از واحدهای غیرفعال نیز به چرخه تولید بازگشتند.

امامی با اشاره به جواز تاسیس یک هزار و ۴۲ کارخانه در استان تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری یک هزار و ۴۲ جواز تاسیس مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان می‌باشد که باید این مجوز ها تبدیل به واحد صنعتی شوند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم تعداد ۳۰۱ مورد پروانه بهره برداری به تاسیس کارخانه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۵ در حوزه افتتاح طرح های بزرگ رتبه اول را کسب کرد اظهار داشت: سال ۹۵ در سطح کشور ۳۳ طرح بزرگ به بهره برداری رسید که در چهارمحال و بختیاری سه طرح بزرگ و مهم فولاد تازار و حجاب به صورت همزمان افتتاح شد که صنایع فولاد سفید دشت از ۶۴ میلیون یورو، ورق های پوشش دار تاراز ۱۷.۶ میلیون یورو، آب معدنی نگین زاگرس کوهرنگ ۷.۹ دهم میلیون یورو فایناینس استفاده کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.