بجنورد- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری عامل اختلال در سیستم بانکی و حسابهای بانکی شهروندان در بجنورد خبر داد.

عامل اختلال در سیستم بانکی و حسابهای بانکی شهروندان در بجنورد دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی با اعلام این خبر افزود: احدی از شهروندان با در دست داشتن یک فقره شکوائیه به این پلیس مراجعه و در اظهارات خود عنوان کرد فردی با بدست آوردن رمز و پسورد سامانه بانکی برای اینجانب مشکلاتی ایجاد کرده و باعث اختلال در سامانه بانک شده است.

این مقام انتظامی گفت: در اجرای دستور مقام قضایی درخصوص پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به سامانه های رایانه ای مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات فنی موفق به شناسایی آی پی متهم شدند و در یک عملیات قافلگیرانه وی را به همراه کلیه تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی موجود دستگیر و به پلیس فتا دلالت دادند.

سرهنگ اعتمادی با اشاره به اینکه تجهیزات رایانه ای کشف شده از متهم مورد بازرسی دقیق قرار گرفت، بیان داشت: در بررسی و بازبینی دقیق انجام شده بر روی تجهیزات متهم، ادله قوی در خصوص ارتکاب به جرم توسط وی از جمله اطلاعات دقیق در خصوص ورود به سامانه های بانکی و ذخیره سازی اطلاعات انبوهی از مشتریان بانک بر روی رایانه مستقر در منزلش بدست آمد همچنین در این خصوص متهم دیگری نیز در تحقیقات تکمیلی شناسایی و به دادسرای ویژه جرایم رایانه ای استان تحویل شدند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان از شهروندان خواست تا هشدار های پلیس سایبر را جدی بگیرند و در صورت مشاهده و مواجه با اینگونه موارد مراتب را از طریق پل های ارتباطی ۱۱۰، ۲۱۸۲۷۰۷ و یا وب سایت Www.Cyberpolice.ir اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.