​ایلام- شهردار ایلام گفت: پارک ها و فضاهای سبز شهر ایلام با آب غیرشرب آبیاری می شوند.

پارک ها و فضاهای سبز شهر ایلام با آب غیرشرب آبیاری می شود

منت محمدی روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه ۱۳ تانکر آب برای آبیاری فضاهای سبز شهر ایلام اختصاص یافته است، اظهارداشت: از این تعداد ۸ دستگاه تانکر استیجاری بوده که هر دستگاه بطور میانگین در هر ماه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال هزینه اجاره دریافت می کند.

وی با تکذیب استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز شهر ایلام، افزود: در حال حاضر ۶۳ هکتار فضای سبز در شهر ایلام موجود است که آب مورد نیاز آبیاری آنها از آب غیرشرب و آب چاه های موجود در پارک های کودک، پارک ملت و ... تأمین می شود.

کمتر از ۱۰ درصد فضاهای سبز با آب شرب آبیاری می شوند

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ایلام نیز در این باره گفت: بیش از ۹۰ درصد فضاهای سبز ایلام با آب غیر شرب آبیاری می شوند و استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز شهر ایلام به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

علی نورایی نژاد با بیان اینکه شهرداری در هنگام بحران آب، چاه های آب خود را برای تأمین آب مورد نیاز شهر در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می دهد، اظهارداشت: سیاست کاری این سازمان و شهرداری ایلام بر عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز است اما در برخی از نقاط شهر، اتصال شبکه آبیاری فضای سبز به آب غیرشرب بسیار هزینه بر است و توجیح اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ شهری در کشور به اندازه شهر ایلام از آب غیرشرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی شود، افزود: خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام انجام شده اما شبکه توزیع آن تکمیل نشده است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ایلام با بیان اینکه در صورت تکمیل شبکه توزیع انتقال پساب آب ایلام، ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب غیرشرب برای آبیاری فضاهای سبز در اختیار خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: این میزان آب می تواند ۱۲۰ هکتار از فضاهای سبز را پوشش دهد و از این میزان ۳۳ لیتر در ثانیه به پارک چغاسبز، ۳۳ لیتر در ثانیه برای بلوار پژوهش و مابقی برای آبیاری فضای سبز میدان ارغوان انتقال می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.