معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:فعالیت اجرای۱۶۷ پروژه کشور بدون توجه و اهمیت دادن به ارزیابی زیست محیطی آغاز شده است.

فعالیت اجرای۱۶۷ پروژه کشور بدون ارزیابی زیست محیطی آغاز شده است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار سه شنبه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هر هکتار تالاب ۲۰۰ برابر یک زمین کشاورزی ارزش اقتصادی دارد که از مجموع ۲۰۰ تالاب مهم کشور دو تالاب چغاخور و گندمان در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

وی تاکید کرد: در سطح کشور تاکنون ۱۴ تالاب ارزش‌گذاری اقتصادی شده است.

طرح «نکاشت» از فرونشست زمین جلوگیری می کند

وی در ادامه گفت: طرح «نکاشت» از فرونشست زمین با کاهش آب‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند و اجرایی شدن این پروژه بسیار مهم و با ارزش است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور تصریح کرد: تعداد ۱۶۷ پروژه در کشور به ارزیابی زیست محیطی اهمیت نداده اند و عملیات اجرایی آنها شروع و حدود ۷۰ درصد نیز پیشرفت داشته اند، که باید نسبت به عملیات این پروژه‌ها تصمیم گیری و چاره اندیشی شود و باید عوارض را به حداقل برسانیم.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه ها بدون ارزیابی زیست محیطی آغاز شده است و برخی از آنها ادامه دارد.

طرح آمایش سرزمین دارای اهمیت ویژه ای در زمینه توسعه است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست یک ضرورت است، عنوان کرد: بی توجه به محیط زیست و رعایت نکردن الزامات آن موجب ایجاد مشکلات مختلف در آینده می شود.

ابتکار عنوان کرد: طرح آمایش سرزمین دارای اهمیت ویژه ای در زمینه توسعه است و همچنین طرح قرق اختصاصی در چند استان کشور اجرا شده که در چهارمحال و بختیاری نیز قابل اجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.