وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی؛ نابغه ریاضی ایران و جهان را به جامعه جهانی، ملت شریف ایران و خانواده ارجمند وی تسلیت گفت.

تسلیت وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران و جهان

به گزارش قدس انلاین،  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی؛ نابغه ریاضی ایران و جهان را به جامعه جهانی، ملت شریف ایران و خانواده ارجمند وی تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وزیر بهداشت به شرح زیر است:

«خبرها گاه آن‌قدر تلخ و ناگوارند که می‌شنویم اما باورشان نمی‌کنیم؛ و آن‌قدر دردناک، که جراحتی جانسوز بر دل و روح آدمی می‌نشانند؛ بغض را در گلو می‌شکنند و در بهت و حیرت، اشک را بی‌صدا و آرام آرام برگونه روان می‌کنند.

خبر درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران و جهان، از این دست است.

باورش سخت و داغش تا عمق جان را می‌سوزاند.

امروز ناباورانه چراغی در جهان دانش خاموش شد که به شرافت انسانی، اخلاق نیکو، سادگی و رأفت و معرفت شهره بود و از همه مهم‌تر، نماد یک زن ایرانی که جهان به او افتخار می‌کند.

اینجانب به سهم خود فقدان آن اندیشمند گرانقدر را که برای همیشه افتخار ایران و ایرانی خواهد بود به جامعه جهانی، ملت شریف ایران و خانواده ارجمندش تسلیت می‌گویم و از خدای مهربان می‌خواهم به پاس خدمت، تلاش، مهربانی و خلق نیکش، لباس مغفرت بر روح بلندش بپوشاند و در بهشت برینش مأوا دهد.

یادش همیشه زنده و نامش هماره بلند.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.