رئیس خانه احزاب کشور گفت: ۲۵۴ حزب در کشور داریم که نصف آن‌ها فعال نیستند و فقط در ایام انتخابات فعالیت می‌کنند.

احزاب نباید فقط زمان انتخابات فعال باشند

به گزارش قدس آنلاین، قدرت علی حشمتیان عصر امروز در نشست با فعالان احزاب خوزستان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در اهواز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که توفیقی حاصل شد تا در استان شهیدان، رزمندگان و زرخیز خوزستان حضور پیدا کنیم.

وی با تقدیر از استاندار خوزستان برای همکاری در خصوص فعالیت احزاب و افتتاح خانه احزاب استان ادامه داد: قبل از انقلاب فقط چند حزب خاص از جمله مؤتلفه، جامعه روحانیت مبارز، جمهوری و طیف اصول گران فعال بود. بعد از انقلاب برای تشکیل جریان اصلاح‌طلبان کسب تکلیف و بعد از مجلس پنجم نیز از مقام معظم رهبری درخواست تشکیل حزب اعتدال‌گرایان را داشتیم و ایشان همان‌جا فرمودند خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید و ما نیز همین را شعار خود قرار دادیم.

حشمتیان افزود: آیت‌الله رفسنجانی می‌گفت که احزاب، ضربه‌گیر نظام هستند. احزاب باید انتخابات را راه‌اندازی کنند و همیشه فعال باشند نه اینکه فقط ایام انتخابات فعال باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۵۴ حزب در کشور داریم که بالغ‌بر ۵۰ مورد آن‌ها فعال هستند و مابقی فقط زمان انتخابات فعالیت می‌کنند.

رئیس خانه احزاب کشور عنوان کرد: دولت یازدهم که سرکار آمد؛ اولین شعاری که داشت فعالیت دوباره خانه احزاب بود؛ در حال حاضر نیز این خانه شکل‌گرفته و سه جریان ـ تفکر در کنار یکدیگر با برادری و احترام به تفکر یکدیگر در آن فعال هستند؛ یعنی هفت نفر اصولگرا، هفت نفر اصلاح‌طلب، هفت نفر مستقل و اعتدال‌گرا فعالیت دارند.

حشمتیان بیان کرد: تا به امروز خانه احزاب را در شهرهای مختلف از جمله گیلان، زنجان، سمنان، یزد افتتاح و امروز احزاب خوزستان صاحب‌خانه شدند.

وی با اعلام این خبر که چهار و نیم میلیارد تومان در برنامه ششم برای احزاب اعتبار اختصاص داده‌شده تا دوباره پا بگیرند، گفت: تفکر باید به‌جای خود باشد و تقاضا داریم که این صمیمیتی که در بین احزاب به وجود آمده را حفظ و مردم را به اتحاد و همدلی دعوت کنند.

رئیس خانه احزاب کشور گفت: احزاب در حماسه حضور ۴۵ میلیونی و تشویق آن‌ها برای حضور پای صندوق‌های رأی، نقش پررنگی داشتند؛ نمی‌پذیریم که به منتخب ملت در روز قدس توهین کنند چون وقتی انتخاب شده، نماینده کل کشور است.

حشمتیان افزود: انتخابات خانه احزاب خوزستان را با همدلی و صمیمیت برگزار می‌کنیم. از تفکر اصولگرایان سه نفر، از اصلاح‌طلبان سه نفر و در نهایت از مستقلین و اعتدال‌گرایان نیز سه نفر انتخاب می‌شود. همچنین یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: هر مسئولی به احزاب توهین کرده و یا نسبت به آن‌ها کم‌توجهی کند در واقع به مردم توهین می‌کند. امیدوارم روزی برسد که احزاب به‌صورت حزبی فعالیت کنند نه اینکه فقط زمان انتخابات فعال باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.