شیراز- قائم مقام وزیر نیرو گفت: هفت روز پر مصرف برق از چهارشنبه چهارم مرداد تا پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه در پیش است، در این هفته احتمالا رکورد مصرف برق در کشور شکسته خواهد شد و در این شرایط، تقاضای ما صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه برای عبور از این هفته پر مصرف و گرم سال است .

هفته پرمصرف برق در پیش است

به گزارش قدس آنلاین، ستار محمودی در حاشیه بهره برداری از یک طرح صنعتی در شیراز افزود: اوج مصرف برق امسال در ۱۴ تیر ماه با ۵۵ هزار و ۳۶۴ مگاوات بوده ولی هفته آینده این رکورد بالاتر می رود چرا که گرمای هوای سراسر کشور رو به افزایش است، از مردم تقاضا داریم در زمان پنج ساعته اوج مصرف، دستگاه های غیر ضروری را از مدار مصرف خارج و مصارف غیر ضروری را به ساعات دیگری موکول کنند .

این مقام مسئول با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری تا پنجشنبه هفته آتی تقاضای بیشتری داریم که مردم مصرف بهینه را رعایت کنند گفت: این هفت روز احتمالا رکورد مصرف برق در کشور شکسته خواهد شد و زمان مهمی است که بتوانیم با مدیریت مصرف از رخدادها و خاموشی های ناخواسته جلوگیری کنیم .

محمودی در ادامه افزود: اکثر نقاط کشور در این هفته روی نقطه اوج مصرف خواهد بود، تولید برق برای این هفته پیش بینی و ظرفیت نیروگاهها دیده شده است اما فشار بیشتر بر تجهیزات و تاسیسات نیروگاهی امکان پذیر نیست و باید با مدیریت مصرف از هفته پیش رو به خوبی عبور کرد .

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه پارسال در نقطه اوج مصرف حداکثر ۵۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف داشتیم گفت: بنا بر این اوج مصرف امسال تا کنون از این رقم بیشتر شده است، این موضوع بیانگر رشد مصرف برق در سطح کشور است، امسال علاوه بر این که این رکورد شکسته شده است احتمال افزایش بیشتر مصرف هم وجود دارد.

محمودی با تاکید بر اینکه برنامه خاموشی برای تابستان امسال پیش بینی نشده است، گفت: ظرفیت کنونی تولید برق جوابگوی نیاز کشور است اما در زمان اوج مصرف، مدیریت مصرف مردم است که می تواند زمان اوج مصرف را هموار کند.

وی رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال را حدود هفت درصد پیش بینی کرد و گفت : ۲ تا ۲و نیم درصد از این رشد مصرف به دلیل به حرکت در آمدن بخش صنعت کشور است.

محمودی ادامه داد: معمولا نارسایی هایی که در حوزه افزایش مصرف اتفاق می افتد، بیشتر از ۲ تا سه ساعت در برخی از روزهای تابستان نیست که اگر مصرف کنندگان رعایت کنند، می توانیم از این زمان اوج مصرف عبور کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.