مشهد- امام جمعه مشهد گفت: ما از دشمنی دشمن وحشت نداریم بلکه نگران ریل‌گذاری‌هایی هستیم که در داخل برای دشمن انجام می گیرد.

نگران ریل‌گذاری داخلی برای دشمن هستیم/سپاه محوراقتدار نظام اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تاسیس دهه کرامت از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت افزود: ویژه برنامه های این ایام که در داخل و خارج کشور برگزار می شود، بهترین عامل ترویج فرهنگ رضوی و معرفی شخصیت حضرت رضا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه حج امسال با سال های گذشته تفاوت دارد، اظهار کرد: حج تمتع امسال که با برنامه ریزی های گسترده سازمان حج و زیارت برگزار می شود، آمیخته با جهاد است لذا باید نمایشگر یک جهاد عظیم باشد.

وی تاکید کرد: امروز حرکت های مقتدرانه و مبتنی بر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف دشمن را به عکس العمل و انجام اقدامات توطئه آمیز وا داشته و او را هر روز مستاصل تر می کند.

محکوم کردن عکس العمل مناسبی نیست

آیت الله علم الهدی ادامه داد: تصور دشمن بر این است که می تواند با وابسته کردن جریان های حکومتی در کشورهای اسلامی، سلطه خود را تثبیت کند اما به لطف خداوند، توجه ملت‌های مسلمان و مستضعف به ارزش‌های انقلابی، باعث شده است که قدرت استکبار در دنیا محدود شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: حرکتی که اخیرا آمریکا در اعمال تحریم‌های ناروا انجام داد، نشان دهنده این واقعیت بوده که بر استیصال آمریکا افزوده‌ شده است و از سر ناچاری دست به این کارها می‌زند.

وی ریل‌گذاری برخی افراد در داخل کشور برای دشمن را مشکلی در جهت مقابله با دشمن برشمرد و بیان کرد: متاسفانه در داخل کشور، ریل‌گذاری‌هایی انجام می گیرد که نتیجه آن بهره برداری بیشتر آمریکا از اعمال تحریم و تهاجم علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در مقابل اعمال تحریم های نابکارانه، محکوم کردن عکس العمل مناسبی نیست، حتی در برخی موارد حرف‌هایی زده می شود که چراغ سبز به آمریکا برای افزایش تعداد تحریم هاست، از سوی دیگر برخی از مسئولان سیاست خارجی کشورمان می گویند که این تحریم ها از گذشته بوده است؛ کدام یک از این تحریم ها مربوط به سال های قبل است؟

سپاه محور اقتدار نظام جمهوری اسلامی

وی سپاه را محور اقتدار نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: تا حرف می‌زنیم و نسبت به اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا انتقاد می کنیم، می‌گویند این تحریم‌ها، تحریم هسته‌ای نیست که نقض شده باشد مگر از ابتدا قرار نبود که همه تحریم‌ها برداشته شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آیا در غالب برجام توان هسته‌ای کشورمان را زیر پای دشمن ریختیم که فقط از تحریم‌های هسته ای محفوظ بمانیم یا اینکه دیگر به هیچ عنوان تحریم نشویم؟ برخورد منفعلانه با نقض برجام ریل‌گذاری برای دشمن است به این معنی که هر کاری می‌خواهید انجام دهید، ما عکس‌العملی نشان نمی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه با وجود تداوم تحریم ها و حتی اعمال تحریم های جدید و افزایش فشارها، بازهم از برجام خارج نمی شویم، به نفع کیست؟

آیت‌الله علم‌الهدی، «برجام مقدس» را یک جریان خیالی عنوان کرد و گفت: تمام اهمیت برجام به این بود که ما را از یک فشار جهانی رهایی دهد نه این‌که فشارها چند برابر شود و بازهم بگوییم ما در برجام بمانیم، متأسفانه این حرف را بسیاری از مسئولان ما در نهادهای مختلف می‌زنند، این اظهارات در حقیقت چراغ سبز و ریل‌گذاری برای دشمن است که هر کار انجام دهد.

وی تاکید کرد: عرایض بنده در مقام ستیز و برخورد نیست، واقعیت‌هایی است که اگر بنده به عنوان امام جمعه در برابر شما آن را بیان نکنم، فردا مورد سوال واقع خواهم شد که چرا در برابر این موضوع سکوت کردم؛ بعضی‌ها ما را نصیحت می‌کنند که شما با مسئولین حرف دارید به خودشان بزنید، چرا در تریبون نماز جمعه مطرح می‌کنید؟ بنده با مسؤولین حرفی ندارم، بحث ما مردم و نظام و انقلاب است.

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.