۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 551356

انجام تمرینات منظم ورزشی موجب کاهش خستگی و تحریک سلول‌های مغز در بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌شود.

تأثیرات عالی «ورزش» در مبتلایان به سرطان سینه

انجام تمرینات منظم ورزشی موجب کاهش خستگی و تحریک سلول‌های مغز در بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌شود.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد خانم‌هایی که از سرطان سینه رنج می‌برند، باید از ورزش برای تقویت حافظه و کاهش خستگی کمک بگیرند. در واقع، ورزش تأثیرات مثبتی بر آمادگی جسمانی و روانی دارد.

پژوهشگران آمریکایی در این زمینه ارتباط میان فعالیت بدنی، خستگی و قابلیت عملکردهای شناختی را روی حدود ۳۰۰ خانم مبتلا به سرطان سینه بررسی کردند. تحلیل شناختی مانند اختلالات حافظه یا افت توجه جزو شایع‌ترین عوارض در بیماران است. مطالعات پیشین تأثیر فعالیت جسمانی بر پیشگیری از تحلیل شناختی سالمندی را تأیید کرده بود. در نتیجه چالشی برای پژوهشگران پیش آمد که آیا تأثیر مشابه در بیماران که به بهبود نسبی سرطان رسیده‌اند، مثبت است یا نه.

نتایج این آزمایش‌ها نشان داد، فعالیّت بیشتر جسمانی دو عارضه شایع در مبتلایان به سرطان سینه، خستگی و تحلیل شناختی را کاهش می‌دهد. در واقع سطح فعالیت‌های روزانه در سطح متوسط تا شدید با بهبود توانایی عملکردهای شناختی از جمله حافظه، تمرکز، انجام چند فعالیّت همزمان و از طرفی کاهش خستگی ناشی از بیماری و شیمی درمانی همراه است.

سرطان سینه جزو شایع‌ترین سرطان‌های زنانه است که به نظر می‌رسد از هر ۱۱ خانم، یکی در طول زندگی خود مبتلا به آن می‌شود. در موارد نادر (۱ درصد) نیز احتمال بیماری در مردان وجود دارد. زمینه ژنتیک سرطان سینه یا دیگر سرطان ها، مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری، مصرف الکل و دخانیات، بی تحرکی، کار در شب و اضافه وزن از جمله مهم‌ترین دلایل زمینه ساز این بیماری محسوب می‌شود.

منبع:www.Top Santé.fr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.