بجنورد- رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به وقوع کم‌آبی و آسیب دیدن درختان چنار شهر بجنورد در اثر گرمای بیش‌ازحد گفت: در چند روز گذشته به علت کم‌آبی و هوای گرم، درختان سطح شهر و به‌خصوص درختان چنار، آسیب‌دیده و باعث افتادن و خشک شدن آن‌ها شده است.

احتمال نابودی درختان سطح شهر بجنورد تا ۲ سال آینده وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین نقیب اظهار کرد: ایجاد جوی و کانال آب در کنار درختان و سهل‌انگاری از سوی کارمندان فضای سبز، باعث خشک شدن درختان شده است و این در حالی است که باوجود کانال‌ها و جوی‌های آب در کنار درختان بایستی آب بیشتری به درختان برسد.

وی، ضمن تأکید به بازگشایی مجدد چاه‌های آب در سطح شهر بجنورد گفت: با توجه به کمبود آب در بجنورد، بایستی چاه‌های آب صدرآباد، میدان فردوسی و کارگر بازگشایی شود تا از این طریق، تهدید خشکی و نابودی درختان سطح شهر بجنورد برطرف شود.

وی افزود: زمان طولانی برای انتقال آب به درختان و حجم کم آب، باعث خشک شدن درختان چنار در سطح شهر می‌شود.

عضو چهارمین دوره شورای شهر بجنورد گفت: در صورت حفظ وضعیت موجود تا دو سال آینده با نابودی درختان چنار در سطح شهر بجنورد مواجه خواهیم شد.

نقیب ادامه داد: امیدواریم با بازگشایی چاه نزدیک میدان خرمشهر، میدان فردوسی و میدان کارگر تا حدودی مشکل آبیاری درختان کمتر شده و از بحران خشکی و آسیب درختان در شهر بجنورد خارج شویم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.