خرم آباد- مدیر کل کار و رفاه اجتماعی گفت:در طرح کارورزی ۲۶هزار نفر در سامانه شرکت نموده که هفت هزار نفر آنها واجد شرایط است، ۳۷۰ واحد پذیرنده فعال هم شناسایی شده است.

۲۶هزار نفر در سامانه طرح کارورزی لرستان ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی آشتاب شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اذعان کرد: در سال گذشته بحث اشتغال فراگیر یکی از دغدغه‌های مسئولین استان بود مورد پیگیری و در برنامه اشتغال فراگیر تنظیم گردید.

وی افزود: در راستای طرح تکاپو ۳۸ راسته فعالیتی شناسایی و به دبیر خانه شورای عالی اشتغال، ارسال تا به تصویب برسند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه لرستان در رابطه با بحث معافیتی بیمه و مشوق های طرح کارورزی، گفت: کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت عنوان کارورزی مشغول به کار کنند از دو سال معافیت بیمه ای سهم کارفرما به طور ۱۰۰درصد معاف خواهد شد و همین طور از فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب کنند علاوه بر این یک سال از این سهم می تواننداستفاده و هزینه کارورزی بر عهده دولت خواهد بود و دغدغه ی برای پرداخت هزینه نخواهد داشت.

آشتاب در خصوص اشتغال روستایی افزود: یک و نیم میلیارد دلار به تصویب مجلس رسیده که سهم لرستان ۷۹۲میلیارد تومان می باشد واز محل یارانه ها ۲۰میلیارد تومان به لرستان اختصاص یافته است.

 وی با توجه به کار گروه اشتغال افزود: در کار گروه اشتغال ده جلسه تشکیل شده که شش جلسه آن در شهرستان ها و چهار جلسه در خرم آباد تشکیل شده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.