معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از برنامه های رئیس جمهور برای دولت آینده، توانمندسازی همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده است.

توانمندسازی همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده

به گزارش قدس آنلاین، شهیندخت مولاوردی در نشست هم اندیشی زنان فعال در حوزه اقتصادی و کارآفرین کشور در وزارت کشور افزود: نقش زنان در روشن شدن موتور توسعه بسیار پررنگ است، البته با وجود تلاش‌های بسیار هنوز حضور زنان در اقتصاد تبدیل به گفتمان نشده است و مقاومت‌هایی وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که مقاومت در ایفای نقش اقتصادی زنان جایش را به ایفای نقش زنان در اقتصاد مقاومتی دهد.

وی تصریح کرد: ویژگی امروزی جامعه ایران، عدم تعادل جنستی در عرصه سیاست و اقتصاد است، بر اساس ماده ٢٣٠، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه نشان داد، چرا که در بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم اولین مساله‌ای که در مورد زنان باید رسیدگی شود، مساله فعالیت اقتصادی زنان است.

مولاوردی ادامه داد: در حال حاضر مساله چرایی حضور زنان به چگونگی حضور آنها تبدیل شده است، بررسی های انجام شده برنامه ششم توسعه نشان داد برخلاف شاخص‌های توسعه‌ای بهداشت و آموزش، در شاخص توانمندسازی اقتصادی زنان ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: نشست‌های با فراکسیون زنان مجلس برای رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی زنان برگزار و در این نشست ها تلاش شده است تا در چارچوب برنامه‌ریزی ها به تعادل و توازن در زندگی و کار زنان پرداخته شود.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ریزی ها می توان به پیشنهاد افزایش مرخصی زایمان زنان و کاهش ساعت کار زنان با شرایط خاص اشاره کرد که این موارد در انتظار پاسخ سازمان برنامه و بودجه هستند تا موانع اجرایی و خلاء های آن برطرف شود.

مولاوردی در بخشی از سخنانش گفت: دولت یازدهم طرح هایی مانند مگا، تکاپو، کارورزی جوانان و اشتغال امید داشته است، ما با مجموعه اقدامات انجام شده دولت شاهد ارتقای نرخ مشارکت اقتصادی زنان از ١٣ به ۱۴.۹ درصد بودیم.

وی گفت: یکی از مهمتربن مسائل برنامه ششم توجه به عدالت جنسی و تعادل جنسیتی بوده و یکی از بندهای آن افزایش اشتغال زنان است.

مولاوردی یادآور شد: همچنین یکی از برنامه های رئیس جمهور برای دولت آینده توانمندسازی همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.