بردسکن- مشاور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مراسم استقبال از دوندگان جاده ولایت در بردسکن گفت: دوندگان مسیر جاده ولایت تمام این مسیر را با اخلاص طی کرده اند تا پیام شهدا را که همان پیام اسلام ناب علوی و رضوی است در طول این مسیر بازگو کنند.

دوندگان جاده ولایت حامل پیام شهدا و اسلام ناب علوی هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا خوش باطن روز سه شنبه ضمن خوشامدگویی به ورزشکاران کاروان جاده ولایت و تقدیر و تشکر از استقبال بسیار با شکوه  مردم بخش انابد و شهر  بردسکن از دوندگان جاده ولایت گفت: امیدوارم تمام کسانی که در راه امام رضا(ع) گام برمی دارند مورد توجه اهل بیت(ع) قرار گیرند.

وی گفت: مایه مباهات است که هشتمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی «جاده ولایت» را برگزار  می کنیم و همه در سایه ورزش به اشاعه فرهنگ رضوی نیز پرداختیم.

وی با اشاره به مسافت حدود ۲۳۰۰ کیلومتری دروازه شملچه به عنوان دروازه ورودی ایران تا مشهد الرضا اظهار کرد: مسافت طولانی طی شده در هوای گرم ۵۰ درجه بالای صفر و یا باد و طوفان شن کویر بسیار سخت و طاقت فرساست و فقط با اراده ای آهنین امکان پذیر است که این دوستان همت انجام آن را داشتند.

 وی با اشاره به اینکه کاروان رویداد فرهنگی ورزشی رضوی«جاده ولایت» امروز به یک چهره ملی تبدیل شده است،افزود: عاشقان امام رضا (ع) اکنون تقویم جاده ولایت را می دانند و در مسیر پنج استان مشتاقانه حضور دارند و پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوی را به دیده میکشند و اشک میریزند .

وی عنوان کرد:شاید تاکنون کسی با قدمگاه های امام علی بن موسی الرضا (ع) آشنا نبود اما اکنون به برکت کاروان جاده ولایت این افتخار رقم خورده و معرفی شده است،لذا خدا را شاکریم این مهم توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برنامه ریزی شده است.

 فرماندار بردسکن هم درحاشیه این مراسم با بیان اینکه در چند سال اخیر در دهه کرامت برنامه های مختلفی در سطح کشور برگزار می شود افزود: جشنواره رضوی در بخش های مختلف و هم چنین همایش دو استقامت جاده ولایت از مهمترین برنامه های این دهه است.

مهندس برات علی نیا با تأکید به اینکه همایش دو استقامت جاده ولایت میثاق جامعه ورزش با امامت و ولایت است خاطر نشان کرد: ترویج معنویت و عشق به ولایت از ثمرات همایش دو استقامت جاده ولایت است که توسط دوندگان مسافت ۲۳۰۰ کیلومتری مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران پیموده می شود.

وی افزود: شهرستان بردسکن این افتخار را دارد که همه ساله در چنین ایامی میزبان دوندگان جاده ولایت  است.

فرماندار شهرستان بردسکن با بیان اینکه، چشم انداز این حرکت را ایجاد نهضتی از حب به ولایت و امام رضا(ع) همچون نهضت عاشورا دانست و گفت: این حرکت می خواهد به جایی برسد که به مردم یادآوری کند واقعه تاریخی بزرگی در این برهه زمانی اتفاق افتاده تا در نهایت به این درک تاریخی برسند که همچون حرکت اربعین چندین هزار نفر از شلمچه به سمت توس با پای پیاده و به عشق امام هشتم  (ع)حرکت کنند و هرسال پرشورتر از سال های پیش باشد.

علی نیا با تاکید بر اینکه این حرکت  تنها یک حرکت ورزشی نیست، افزود: بخشی از این حرکت مربوط به درون و اعتقادات است و باید به سمت مردمی شدن و ارتباط بیشتر با مردم سوق یابد.

حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن نیز در این مراسم گفت: این حرکت ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره ورودحضرت امام رضا(ع) از مدینه به مشهدمقدس است.

وی این حرکت فرهنگی ورزشی را یک حرکت بسیار ارزشمند دانست و گفت: پا گذاشتن در این جاده  چیزی جز عشق به ائمه اطهار نیست و در واقع این عزیزان احیاء گران جاده ولایت به حساب می آیند.

درابتدای این مراسم محمد دانشورثانی رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن ضمن تبریک دهه کرامت از همکاری همه جانبه ادارات در مراسم استقبال از دوندگان جاده ولایت تقدیر کرد.

درپایان  به ۱۰ نفر از کسانی که در بحث  کاروان جاده ولایت  همکاری لازم را با اداره ورزش و جوانان بردسکن داشتند با اهداء لوح  تقدیر تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.