محاکمه مجدد «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر و ۲۱ متهم دیگر پرونده جاسوسی برای سازمان‌ها و طرف‌های خارجی و افشای اسرار امنیت ملی مصر امروز در دادگاه جنایی قاهره برگزار شد.

مرسی و رهبران اخوان‌المسلمین مرتکب جرم جاسوسی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دادگاه جنایی قاهره امروز یکشنبه به ریاست قاضی «محمد شیرین فهمی» برای بررسی مجدد پرونده محمد مرسی و ۲۱ تن دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین در ارتباط با اتهامات وارده در خصوص جاسوسی برای سازمان‌ها و طرف‌های خارجی ، افشای اسرار امنیت ملی و هماهنگی با گروه‌های مسلح خشونت‌طلب در داخل و خارج مصر برای اجرای عملیات‌های تروریستی در خاک این کشور برگزار شد.

برگزاری مجدد جلسه دادگاه در حالی است که دادگاه فرجام مصر نوامبر سال گذشته اعتراض وارده به لغو حکم صادره علیه ۲۲ متهم این پرونده از جمله حکم اعدام مرسی را وارد دانست و رأی به محاکمه مجدد متهمان داد.

به نقل از پایگاه «الیوم السابع»، نماینده دادستانی کل در این جلسه تأکید کرد که متهمان این پرونده مرتکب جرم جاسوسی برای سازمانی در خارج از کشور (تشکیلات بین‌المللی اخوان‌المسلمین و جنبش حماس) با هدف انجام عملیات‌های تروریستی در داخل خاک مصر شده‌اند.

به گفته وی، متهمان این پرونده کانال‌های ارتباطی با نهادهای رسمی و غیررسمی خارجی جهت جلب حمایت آنها و انجام آموزش‌های دوره‌ای رسانه‌ای جهت اجرای طرح خود از طریق شایعه‌پراکنی و اجرای جنگ روانی، برقرار کرده بودند.

دادگاه همچنین ادامه جلسه را به روز ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) موکول کرد.

علاوه بر محمد مرسی برخی دیگر از متهمان این پرونده عبارتند از: محمد بدیع، خیرت الشاطر، محمد سعد الکتاتنی، عصام العریان، محمود عزت، محمد البلتاجی، صفوت حجازی، ایمن علی سید احمد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.