اهواز_ مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تشریح مصوبات ستاد بحران در خصوص سیلاب اخیر باغملک بر ضرورت تهیه طرح هادی روستای مرغزار باغملک تاکید کرد و گفت: عدم اجرای طرح هادی در امامزاده عبدالله بحرانی بدتر از پتک را رقم می زند.

عدم اجرای طرح هادی در امامزاده عبدالله بحرانی بدتر از پتک را رقم می زند

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور چند تن از مدیران کل و مسئولین استانی سازمان آب و برق، آبفای شهری و روستایی، بنیاد مسکن، امور عشایر، راهداری، بهداشت و درمان، اورژانس، هلال احمر، منابع طبیعی، فرماندار و بخشدار باغملک در اردوگاه آموزش پرورش در امامزاده عبدالله برگزار شد.

مختار نیک مقام بخشدار صیدون در این جلسه بیان کرد: بارندگی سه شنبه گذشته از مناطق کوهستانی شروع شد و سرریز آب به این منطقه رسید و سیلاب رخ داد و نیروهای امدادی همچنان کار امدادی انجام می دهند شاید کفایت نکند ولی انجام دادند و دو مرحله راه گشایی کردند .

وی عنوان کرد: اگر طرح هادی را تحویل ندهند ممکن است بحرانی بدتر از پتک اتفاق بیفتد ، سال ۷۸ این طرح مطالعه شد ولی هنوز تحویل داده نشد اگر طرح هادی بود نه بحران و نه تجمع مردم را داشتیم‌،تا طرح هادی حل نشود ما نمی توانیم مجوز برق و آب دهیم به ادارات بنیاد مسکن و منابع طبیعی فرصت یکماهه داده شد تا طرح هادی امامزاده عبدالله را به فرمانداری شهرستان باغملک ارائه دهند.

بن سعید رئیس حوزه قضایی صیدون در ادامه بیان کرد : چرا اول بحران تشکیل شود بعد دنبال حل آن برویم ، بحران پتک را از طرف کشور حل نکردند تا صدای مسئولین استانی درآمد قبل از همین سیلاب ۴ نفر بر اثر وزش باد و سقوط از ارتفاع کشته شدند ولی ستاد بحرانی تشکیل نشد ، کشته شدن جوانان در جاده ، قطع درختان ،آتش سوزی جنگل ها و کم آبی در صیدن همه  بحران هستند. 

حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن بیان فلسفه مدیریت بحران در کشور در بخشهای مختلف به جایگاه مردم در این موضوع پرداخت و اینکه مردم در نظام اسلامی در رأس امور قرار دارند و بایستی کار و خدمت برای هموطنان را سرلوحه کار مدیران کشور و واجب دانست.

وی  در تشریح فعالیت های ستاد بحران به حل بسیاری از مشکلات مورد بحث و بررسی قرارگرفته در این ستاد پرداخت و گفت: مدیریت بحران حتی در مواردی که در پروتکل بحران نیز نبوده به لحاظ اخلاقی و انسانی ورود کرده و پیگیر حل مشکلات شده است.

کیامرث حاجی زاده هدف از برگزاری این جلسه را بررسی بارندگی و جاری شدن سیل چند روز اخیر در منطقه امامزاده عبدالله بخش صیدون شهرستان باغملک اعلام و اقدامات پیشگیرانه برای روزهای آینده و کمک به آسیب دیدگان و سیل زدگان عشایر را مثبت ارزیابی کرد.

وی در ادامه گفت: تعدادی پتو به هلال احمر شهرستان جهت توزیع بین عشایر آسیب دیده تحویل داده شد و با پیگیریهای انجام شده تقریبا تمامی مایحتاج سیل زدگان از طریق دستگاه های مربوطه تأمین و تمهیدات لازم جهت رفاه حال سیل زدگان اندیشیده شده است و دو تیم  امدادی در منطقه مستقر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: متأسفانه تصرفاتی نیز در مسیر رودخانه مرغزار صورت گرفته است.  عده‌ای با اهداف تفریحی و عده‌ای نیز با اهداف معیشتی بدون اخذ مجوز و هماهنگی با دستگاه‌های مسئول در مسیر این رودخانه دخل و تصرف و ساخت و ساز کردند.

حاجی‌زاده ادامه داد: این مسئله سیلابی‌شدن منطقه را تشدید کرده است. در واقع ما به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و جدی‌نگرفتن هشدارها، در منطقه مرغزار و امامزاده عبدالله شاهد سیلابی‌شدن بارش‌های اخیر در رودخانه مرغزار شدیم.

وی با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و متولی در سیلاب باغملک جهت امدادرسانی عنوان کرد: با توجه به اینکه منطقه مرغزار و امامزاده عبدالله در فصول بارندگی ممکن است مستعد حوادث و سیلاب‌های دیگری نیز بشود، بر آن شدیم که جلسه ستاد بحران را در منطقه امام زاده عبدالله و مرغزار تشکیل دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.