کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشی از اعتبارات صندوق توسعه به خط اعتباری ویژه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ میلیارد تومان منابع به صورت مستمر برای محصولات کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد.

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خط ویژه بخش کشاورزی اختصاص داده می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی  پیش از ظهر شنبه در ستاد عالی پسته استان کرمان با اشاره به اینکه هدف ما از تشکیل جلسات متعدد در زمینه پسته این بوده که از طریق تجهیز منابع در حوزه تصمیم‌گیری بخش  صادرات پسته اقدام کنیم، اظهار داشت:  خوشبختانه بانک کشاورزی سال گذشته اقدامات خوبی  انجام داده و در  زمینه حمایت و تامین مالی صادرات پسته در کشور  پیشگام بوده است  و سال گذشته با هماهنگی مجمع نمایندگان به و نشست‌هایی با محوریت اتاق بازرگانی و استانداری کرمان در این زمینه  برگزار شد.

پورابراهیمی عنوان کرد: سال گذشته در زمانی که شرایط قیمت پسته نامطلوب بود با نشستی در زمینه تامین مالی قیمت پسته انجام شد، حدود ۲۵ درصد افزایش  قیمت پسته را از اوایل شهریور نسبت به مهر و آبان سال گذشته شاهد بودیم و این  اقدام نشان داد اگر همه مسئولین با هم همکاری کنند می شود اقدامات خوبی انجام داد.

وی تصریح کرد: امسال پیشنهاد شد که بتوانیم هم مسیر سال گذشته برای حمایت از بخش صادرات را به صورت روال قبلی انجام  دهیم  و صادر کنندگانی که سال قبل صادرت  داشتند را حمایت کنیم و هم  بورس پسته را نیز موازی با دیگر کارها پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت  های بورس پسته  ابتدا استانداردسازی در صادرات پسته، تامین مالی در رویکردهای خاص، انواع قراردادهای که می تواند جاگیزن قرارداده های نقدی شود  و ریسک های ناشی از عدم پرداخت  است.

پور ابراهیمی بیان کرد: مقرر شد در حوزه تامین منابع بخشی از اعتبارات را از صندوق توسعه ملی بگیریم و خط اعتباری ویژه  بین حدود ۱۰۰تا ۲۰۰ میلیارد تومان منابع به صورت مستمر  برای محصولات کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه  دومین راه تامین منابع، سپرده‌گذاری است، گفت: باید با همراهی اتاق بازرگانی و بانک کشاورزی بر اساس توافق‌های صورت گرفته از جمله منابع داخلی بانک کشاورزی، منابع ریالی از صندوق توسعه و منابع ارزی یعنی سپرده‌گذاری در بانک کشاورزی تامین مالی را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق پسته از امروز کلید خورد و طی دو سه ماه اخیر با جلسات مستمر در تهران تقریبا بستر راه‌اندازی صادرات کالایی پسته از طریق بورس در حال اتمام است.

نماینده مردکرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قرار است در شهرستان‌های پسته‌خیر استان کرمان از جمله کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان، راور  شعبه‌های بانک کشاورزی به عنوان عوامل ویژه بورس کالایی پسته عملیاتی شوند

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مشوق‌هایی نیز دیده شده که فرآیند صادرات پسته از طریق بورس کالا با توجه مزایای آن فراهم شود، افزود: صندوق و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مباشران نیز در طرح بورس کالا دیده شده و کماکان صادرات ستنی نیز دنبال می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.