یزد - سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان یزد از برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب ایران و قهرمانی کشور هشتم الی دهم شهریورماه به میزبانی شهرستان تفت استان یزد با همکاری این اداره کل در استان یزد خبر داد.

جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب ایران و قهرمانی کشور برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نصیری با بیان این خبر اظهار داشت: شرکت کنندگان در این جشنواره ازسراسر کشور و  داوران از کشورهای بلژیک، سوریه و لهستان می باشند، و یکی از دلایل برگزاری این جشنواره در شهرستان تفت معرفی پتانسیل و ظرفیت های گردشگری باغشهر نمونه گردشگری استان یزد به شرکت کنندگان، داوران و سایر گردشگران می باشد.

وی افزود: در راستای توسعه صنعت اسب و تاثیر آن بر گردشگری در استان کمیته های تخصصی تشکیل وبرنامه ریزی های لازم به عمل آمده که با همکاری و تعامل ادارات مرتبط شاهد تحولات اساسی در این خصوص خواهیم بود.

نصیری تصریح کرد:  گردشگری اسب یکی از حوزه‌های گردشگری که ظرفیت‌های بسیاری در کشور ما دارد، اما مغفول مانده و استان یزد از قطبهای پرورش اسب اصیل کشور است که بالغ بر هزار اسب اصیل عرب و نیمی از باشگاه های پرورش این اسب در کشور را به خود اختصاص داده به طوری که هرساله جشنواره زیبای اسب اصیل عرب در این استان برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه می‌توان مراسم فرهنگی و آیین‌های مربوط به اسب را احیا و از آنها برای جذب گردشگران خارجی استفاده کرد، گفت: با برگزاری بازی‌ها و مسابقه‌های مرتبط با اسب و سوارکاری و آیین‌های سنتی مرتبط با اسب می‌توان گردشگران بسیاری را به مناطق مختلف بومی استان جذب کرد.

نصیری با اشاره به صنایع‌دستی و محصولات سنتی سوارکاری افزود: لوازم سنتی سوارکاری و محصولات دست‌ ساز در این زمینه نیز جذابیت‌های بسیاری دارا هستند که با جذب گردشگران و فعال کردن گردشگری اسب می‌توانند رونق یافته و از فروش بیشتری برخوردار شوند.

این مسئول شیوه تربیت اسب در ایران را نیز یک جاذبه گردشگری عنوان کرد و گفت: مراکز پرورش و نگهداری اسب در مناطق مختلف کشور جذاب بوده و می‌توانند گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کنند.

سرپرست معاونت گردشگری میراث استان خاطرنشان ساخت: با پرداختن به برنامه های مرتبط با علوم اسب از قبیل فیزیولوژی، تغذیه، ژنتیک، بیماری ها، ارتباطات صنعت اسب، فرهنگ اسب داری، اکوتوریسم اسب، تاریخ و فرهنگ در صنعت اسب، اقتصاد در صنعت اسب، مدیریت در صنعت اسب و جشنواره هرساله زیبایی اسب اصیل عرب در یزد می توان توجه مردم و مسئولین به این صنعت را در استان جلب کرد، هر شاخه از گردشگری به ویژه گردشگری اسب، نیازمند فعالیت افراد متخصص و تسهیلات و امکاناتی است که در استان مهیا است و باتوجه ویژه مسئولین شاهد رونق صنعت اسب سواری و گردشگری با اسب خواهیم بود و در این راستا یکی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد توجه ویژه به صنعت اسب، بهره برداری از آن به عنوان یک پتانسیل مهم در جذب گردشگران خارجی، بومی و داخلی است و انشاالله در آینده نزدیک شاهد توسعه مجموعه های گردشگری با اسب  و توجه بیشتر به این صنعت در رونق گردشگری استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.