یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نکات ظریفی که در زمینه‌های معماری و مهندسی و جنبه‌های معنوی ساختمان‌ها و بافت تاریخی یزد وجود دارد بیانگر ارزش‌ها و سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی مردم یزد است که باعث شده بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شود.

ساختمان‌ها و بافت تاریخی یزد بیانگر سبک زندگی اصیل ایرانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به واسطه تلاش و کوشش گذشتگان بوده است و از ارزش‌های خوبی که در ساختمان‌های یزد وجود دارد، حفظ و صیانت از خانه و خانواده است.

امام جمعه یزد گفت: یزد از قدیم الایام معروف به دارالعباده بوده و باید این ویژگی درمعرفی یزد به جهانیان فراموش نشود.

ناصری افزود: نکات ظریفی که در زمینه‌های معماری و مهندسی و جنبه‌های معنوی ساختمان‌ها و بافت تاریخی یزد وجود دارد بیانگر ارزش‌ها و سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی مردم یزد است که باعث شده بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وجود قنات‌های یزد که نماد سختکوشی  و تلاش مردم کویر است و این قناتها در مسیرهای طولانی و با کمترین امکاناتی با زحمت زیاد ساخته شدند و آب را از نقاط بسیار دور به استان یزد رساندند و زمینه آبادانی شهر را مهیا ساختند.

ناصری اظهار داشت:  در مباحث گردشگری و میراث فرهنگی یزد باید ارزشهای اسلامی حفظ شود که به واسطه همین ارزش‌ها شهر یزد ثبت جهانی شده است و ما هم باید از این ارزشها، به درستی نگهداری و حفاظت کنیم و این ارزش‌ها را به گردشگران خارجی به درستی معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: استکبارجهانی درصدد این است که بر خوبی‌ها و ارزش‌های ما پوشش بگذارد و ایران را در جهان بد و خشن جلوه دهد که یکی از راه کارهایی که برای معرفی انقلاب، ارزش‌ها، نجابت مردم، وحدت‌طلبی، وجود دارد انتقال این ارزشها و ویژگی‌ها به گردشگران خارجی است.

در ادامه این نشست، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد به دستاوردهای میراث فرهنگی طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: تدوین و اجرای برنامه پنج ساله، ثبت جهانی بافت تاریخی، معرفی یزد به عنوان قطب نساجی کشوری، معرفی یزد به عنوان شهر زندگی مسالمت آمیز، توسعه طبیعت گردی استان و توسعه گردشگری سلامت از دیگر برنامه‌های در دستور کار معاونت گردشگری این اداره کل در استان یزد است.

فاطمه دانش یزدی گفت:  احداث و توسعه واحدهای اقامتی و هتل‌های چهار ستاره، ایجاد زمینه های جذب سرمایه گذاران در حوزه ساخت هتل‌های پنج ستاره از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار میراث فرهنگی یزد است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری  یزد  افزود: در سال گذشته ۱۸۴ هزار نفر گردشگر داخلی و ۱۱۳ هزار گردشگر خارجی در استان یزد حضور داشتند و همچنین در عید نوروز سال ۹۵ بیش از  ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی از آثار تاریخی یزد بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.