جدیدترین تابلوی نقاشی «حسن روح‌الامین» تحت عنوان «لافتی الا علی» عصر دیروز در تالار وحدت رونمایی شد.

ملانوروزی: روح‌الامین مصداق «آتش به اختیار» است/ روح‌الامین: این تابلو نگاهی شاعرانه به جنگ اُحد است

به گزارش قدس آنلاین، جدیدترین تابلوی نقاشی «حسن روح الامین» عصر دیروز در تالار وحدت رونمایی شد.

این نقاشی با عنوان «لافتی الا علی» تصویر گر بخشی از جنگ اُحد است که در آن امیر المونین علی (ع) در حال دفاع یک تنه از جان پیامبر اسلام به تصویر کشیده شده.

روح الامین در مراسم رونمایی این نقاشی با اشاره به این نکته که تابلوی جدیدش مستند تاریخی نیست و نوعی نگاه شاعرانه به ماجرای اُحد است گفت: نام دبگری برای این تابلو انتخاب کرده بودم، اما به نظرم این اسم مناسب‌تر بود.

کار طراحی و اجرای این تابلوی ۳۲۲ در ۲۳۵ سانتی متری ۶ ماه طول کشیده و برای نشان دادن نقش امیر المونین در حمایت از پیامبر اسلام نقاشی شده است.

مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که به عنوان یکی از مهمانان ویژه در این مراسم حضور داشت گفت: پیش از این معمولاً هنر دینی را با آثاری از شمایل اهل بیت یا پرده‌های قهوه‌خانه‌ای می‌شناختیم، اما آقای روح الامین کار جدیدی را در عرصه هنر دینی شروع کردند که واقعا هم به آن نیاز داریم.

او اضافه کرد: حسن روح الامین با این سن و سال جزو اساتید خوب ما است و هیچ کار سفارشی هم انجام نمی‌دهد، او این نقاشی‌هایش را بر اساس تعهد شخصی خودش می‌کشد و مصداق «آتش به اختیار» است.

روح الامین نیز مبنی بر اینکه چرا این برش از تاریخ را انتخاب کرده است گفت: از انتخاب این بخش منظور خاصی نداشتم اما با توجه به روحیه و فضای جهادی ایشان به نظرم آمد این بخش بیتشرین منطور را می تواند برساند.
 
روح الامین گفت: هدفم نقاشی کردن بخشی از زندگی امیر المونین بود. بعضی ها در زمان پیامبر ادعای نزدیکی و دوستی با ایشان داشتند اما در مواقع حساس میدان را خالی کردند، اما از طرفی هم امیر المونین در همان زمان ایستادند و از پیامبر دفاع کردند.

او همچنین در مورد سرنوشت این تابلو و سایر آثارش گفت: برخی از آثار به افراد علاقه‌مند فروخته می‌شود، برخی هم در آتلیه خودم نگهداری می‌کنم.

شرایط نگهداری از این تابلو‌ها دشوار است و من به همین دلیل اغلب سعی میکنم به صورت دیجیتالی نقاشی بکشم تا نگهداری از آن هم چندان سخت نباشد.

روح الامین در خصوص همکاری گنیجینه هنرهای معاصر و همکاری آن مجموعه برای نگهداری آثارش گفت: من در خصوص این مسئله مشکلی ندارم، ولی تا امروز هیچ درخواستی هم از طرف دوستان مطرح نشده است.

او ادامه داد: مطرح کردن چنین درخواستی از سوی صاحب اثر مشکل ساز می‌شود، برای همین من پیشقدم نمی‌شوم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.