کرمان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ‌کرمان گفت: در هفته تعاون ۴۵ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۹۷۵ میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح شد.

۴۵ طرح تعاونی در استان کرمان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا اسماعیلی امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به‌مناسبت هفته تعاون اظهارداشت: همزمان با هفته تعاون، جشن تجلیل از تعاونی های برتر استان کرمان با حضور تقی‌زاده معاون ارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حدود ۴ هزار نفر از تعاون‌گران در کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان کرمان وجود دارد گفت: ۱۹۸ هزار نفر از جمعیت استان کرمان در این تعاونی‌ها عضو بوده که از این نظر استان کرمان رتبه پنجم کشوری را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ‌کرمان با بیان اینکه این تعاونی ها بیش از ۵۵ هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده‌اند افزود: این شرکت‌ها با سرمایه دو هزار و ۳۳۳ میلیون ریال به ثبت رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد تعاونی‌ها با بیش از هزار و ۹۰۰ در شهرستان کرمان فعالیت می‌کنند که در بین آنها تعاونی‌های در زمینه کشاورزی بیشترین تعداد را دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۷۳۶ تعاونی در حوزه بانوان در استان کرمان فعالیت می‌کنند که ۷ هزار و ۱۱۲ نفر در آنها عضو هستند گفت: ۳۰۸ تعاونی مسکن داریم که در سال ۹۵ تعداد ۱۵ تعاونی و در سال جاری دو تعاونی مسکن تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۰۰ تعاونی جدید در استان کرمان تشکیل شده است افزود: همچنین ۵ تعاونی فراگیر ملی در شهرستان قلعه‌گنج شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی استان کرمان راه‌اندازی شده و ۴۸۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ‌کرمان با اشاره به اینکه امسال رتبه‌بندی تعاونی های استان را در برنامه داریم تصریح کرد: تعاونی‌های استان کرمان در سه پایه، دانش، بینش و پیوند بررسی و به آنها امتیاز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سند اشتغال استان کرمان در حال تهیه و تدوین است گفت: در سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده و امسال برای راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک در قالب شرکت‌های تعاونی مبلغ ۳۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم، بتوانیم آن را جذب کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه عدم حضور تعاون‌گران در مجامع شرکت‌های تعاونی بزرگترین چالش در استان کرمان است افزود: مردم باید بدانند که حضور آنها در مجامع شرکت‌های تعاونی که عضو هستند باعث تصمیمات بهتر و در نتیجه موفقیت آن تعاونی می‌شود.

در این جلسه حکمتی‌نیا مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان کرمان نیز با اشاره به اینکه ۲۵ شعبه بانک توسعه تعاون در استان کرمان وجود دارد گفت: در یکسال گذشته حدود ۷ هزار و ۹۶۰ فقره پرونده تسهیلاتی برای شرکت‌های تعاونی استان تشکیل شده و مبلغ دو هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.