رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: انقلاب اسلامی از دل فرهنگ عاشورا بیرون آمده و فرهنگ عاشورایی باید هر روز بهتر از روز قبل در جامعه تبیین شود.

فرهنگ عاشورایی در جامعه تبیین شود/کلام مبلغ پرمحتوا و عمیق باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در همدان ایام محرم و صفر را یک فرصت مغتنم تبلیغی دانست و اظهار داشت: هرچه به معارف عاشورا توجه کنیم ابعاد دین خدا را بهتر درک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ارزش‌های قرآنی در عاشورا دیده می شود و امام حسین(ع) با هر اقدام و رفتاری آیه‌ای از آیات قرآن را تفسیر کرده است، افزود: مبلغان عاشورا مفسران قرآن هستند و باید مردم را با مفاهیم قرآنی و آیات نورانی آن آشنا کنند.

تبلیغ عاشورا یک توفیق برای مبلغان است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مقام تبلیغ کمتر از مقام مرجعیت نیست و تبلیغ عاشورا یک توفیق برای مبلغان است، گفت: ابلاغ پیام خداوند، انبیاء و اولیا الهی یک شأن برای مبلغان است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای رساندن پیام الهی به شهادت رسید، عنوان کرد: راه نزدیک کردن مردم به خداوند رساندن پیام الهی به آنها است.

وی راه تبلیغ عاشورا را بیان و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و عاشورا دانست و گفت: شخصیت ابلاغ‌کننده پیام نقش مهمی در تبیین پیام دارد و به همین علت هرکسی توانایی تبلیغ را ندارد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ایمان به محتوای پیام نخستین شرط ابلاغ پیام است و هر مبلغ باید در این ایمان مقید باشد که آثار آن از زبان و عمل فرد پیدا خواهد شد، افزود: باید کلام مبلغ پرمحتوا و عمیق باشد.

اسلام و انقلاب با اعتقادات قوی پیش رفته است

وی همچنین با بیان اینکه باید در برابر دشمنان بایستیم چراکه اسلام و انقلاب با اعتقادات قوی پیش رفته است، عنوان کرد: امروزه باید به مردم روحیه داد چراکه مردم با برخورداری از روحیه در میدان ایستادگی می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن روحیه مقاومت و دور کردن آنها از صحنه است، گفت: روحیه مقاومت نام، راه و شعارمان را در دنیا جلوه‌گر ساخته و انقلاب اسلامی ایران به یک الگو برای جهان اسلام تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زلزله ایجاد کرد و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از دل فرهنگ عاشورا بیرون آمده و این فرهنگ عاشورایی هر روز باید بهتر از روز قبل در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه دشمن بر روی دو موضوع عاشورا و اعتقاد به ظهور منجی حساس شده و به دنبال ضربه زدن به این دو است، افزود: دشمن برنامه های بسیاری برای از بین بردن این دو طراحی کرده چراکه می‌داند تا زمانی که شیعه به این دو اعتقاد دارد نمی‌توان بر آنها مسلط شد.

باید جامعه را از خرافات و انحرافات دور کرد

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مهدویت و عاشورا را برای مردم تبیین و جامعه را از خرافات و انحرافات دور کرد، ادامه داد: مبلغ باید در انتقال پیام بصیرت داشته و زمان‌شناس و مکان شناس باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های لازم برای مبلغ برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.