کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار سنتی توسعه اقتصادی در کشور جوابگو نیست و آیا با وجود همه ظرفیت ها در کشور، نمی توانیم به کشور برتر در حوزه اقتصادی تبدیل شویم.

ساختار سنتی توسعه اقتصادی در کشور جوابگو نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در نشست پیش از ظهر یکشنبه با نخبگان و فرهیختگان شهرستان سیرجان افزود: ادبیات سنتی برای توسعه اقتصادی استان کرمان و کشور کافی نیست و باید بر مبنای نگاه جدید در این حوزه اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی، کارهای بسیار خوبی را انجام داده است و با اقدامات انجام شده، این استان پرچمدار پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی ادامه داد: یکی از سرمایه های کشورها، منابع طبیعی و زیرساخت های خدادادی است که از آن ها به عنوان مزیت های نسبی اقتصادی یاد می شود که در ایران مزیت های نسبی زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته امکانات نظامی از مزیت های نسبی کشورها بوده است که امروز چنین نیست.

پورابرهیمی گفت: امروز کشوری در کنار مزیت های نسبی اقتصادی به موفقیت می رسد که مزیت نیروی انسانی را نیز همراه خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: امروز کشوری به موفقیت می رسد که اقتصاد مبتنی بر دانش و استفاده از ظرفیت های موجود را در مسیر توسعه به کار گیرد.

پورابراهیمی ادامه داد: امروز مشکل و موضوع ما در حوزه اقتصادی این است که کارهای انجام شده جوابگو نبوده و شاخص های اقتصادی نشان می دهد که این حوزه نیاز به بازنگری اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختار سنتی توسعه اقتصادی در کشور جوابگو نیست و آیا با وجود همه ظرفیت ها در کشور، نمی توانیم به کشور برتر در حوزه اقتصادی تبدیل شویم.

پورابراهیمی گفت: در مجلس شورای اسلامی به طور کامل همراه با دولت خواهیم بود زیرا موفقیت دولت را موفقیت نظام می دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.