یزد- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت : گردشگران خارجی یزد پیش از شرکت در هریک از این مراسمات مذهبی استان ابتدا در کارگاه آموزشی شرکت کرده و با هدف امام حسین و قیام ایشان و همچنین دلایل مراسم مربوطه آشنا می شوند.

گردشگران خارجی با مناسک مذهبی و معنوی محرم شهر جهانی یزد آشنا می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نصیری با بیان این خبر اظهار داشت: گردشگری مذهبی معنوی از چندین سال پیش با هدف زدودن زنگارهای سیاه ایران هراسی و اسلام ستیزی، در شهر یزد آغاز و به لطف خداوند توفیقات چشمگیری نیز داشته و گردشگران خارجی با حضور در با مناسک مذهبی و معنوی محرم شهر جهانی دارالعباده آشنا می شوند.

وی در خصوص برنامه های این کمیته افزود: از محرم سال ۱۳۹۵ این فعالیت های خودجوش، تحت عنوان کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی زیر نظر انجمن صنفی دفاتر خدمات سفر استان، رسمیت یافت و دامنه فعالیت خود را گسترش بخشید و اعضای این کمیته، در ایام محرم تمامی وقت و انرژی خود را صرف می کنند تا بخشی از حماسه بزرگ عاشورا و قیام امام حسین ع را به گردشگران خارجی که همه چیز این مراسم برایشان تازگی دارد نشان دهند از نوع لباس و نوحه و عزاداری یکپارچه گرفته تا تعزیه و نخل برداری و ... در موارد زیادی بازدید کنندگان خارجی را منقلب کرده و گاهی اشک به چشمانشان می نشاند.

نصیری تصریح کرد: از جمله مراسمات مذهبی که در ایام محرم امسال گردشگران خارجی با آن آشنا خواهند شد باید از شرکت در مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی و آشنایی با اهداف والای سید شهیدان، بازدید از مکان های مذهبی یزد، شرکت در مراسمات مختلف عزاداری، حضور در حسینیه های مختلف استان یزد شرکت در مراسمات ظهر عاشورا و تعزیه خوانی و کارناوال های عاشورایی شرکت در مراسم شام غریبان و شرکت در مراسم پخت آش گندم نذری نام برد.  

وی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته در ایام محرم و صفر ۶۸۲ نفر از ۲۸ کشور جهان در قالب ۱۴ برنامه در ۱۰ حسینیه و با کمک بیش از ۳۰ نفر از راهنماییان برگزیده، ۳ نفر از روحانیون گرامی و از اعضای جامعه المصطفی، متولیان حسینیه ها و تکایا، نماینده شورای شهر و دبیرخانه یزد حسینیه ایران، اجرایی شد و نتیجه، آن شد تا صحنه های نابی از حضور گردشگران در عزای سالار شهیدان در خاطرات ماندگار شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد ضمن تشکر از دبیر کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی استان و همچنین دیگر دستگاه های دولتی و خصوصی خاطرنشان ساخت: در صورت تعامل و همکاری بیشتر می توان از ظرفیت های بیشتری در استان بهره برد و مناسبت ها و رویداد های فرهنگی بیشتری را معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.