یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: درحال حاضر یکی از علل عقب ماندگی برخی کشورها این است که استکبار قدرت فکر و تفکر را از مردم این کشورها گرفته و چیزهایی جلوی پای ما می‌اندازد که ما به آنها مشغول باشیم و نتوانیم به مسائل مهم دیگر فکر کنیم.

استکبارقدرت فکر و تفکر را از مردم برخی کشورها گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه قرآن کریم در تمام زمینه‌ها برای پیشرفت بشریت دستورات بسیار مهمی دارد، اظهار داشت: در صورتی که به این دستورات به درستی عمل می‌کردیم، قطعا در هیچ زمینه‌ای با مشکل مواجه نمی‌شدیم و زمانی که خداوند متعال در قرآن این دستورات را برای انسان فرموده به این معناست که استعداد هم برای عمل به این دستورات در وجود انسان نهفته شده است.  

وی با انتقاد به صنعت خودروسازی درایران افزود: صنعت خودروسازی کشور نیازمند جدیت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است  پس از ۵۰ سال که از ورود پیکان به کشور می‌گذرد متاسفانه هنوز ایران در صنعت خودرو وابسته به خارج از کشور است و برای  تامین یک خودرو و قطعات آن باید جلوی خارجی‌ها دستمان را دراز کنیم. 

ناصری گفت: تفکر و تعقل به حدی اهمیت دارد که خداوند متعال می‌فرماید یک ساعت فکر کردن از ۷۰ سال عبادت بهتر است و تلاش استکبار برای دور کردن مردم از فکر درست هم به همین دلیل است که آنها می‌دانند تفکر کردن چه اثراتی برای انسان به دنبال دارد. و ازجمله مسائلی که خداوند در قرآن کریم نسبت به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته، مسئله اقتصاد است که اگر ما به دستورات قرآن در این زمینه به درستی عمل کنیم، قطعا تمام مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکار رفع مشکلات کشور در زمینه اقتصاد دانست و افزود: متاسفانه در فعالیت‌های اقتصادی ما جدیت لازم وجود ندارد و از ظرفیت‌های بسیار زیادی که در داخل کشور وجود دارد استفاده نکرده‌ایم.

ناصری تصریح کرد: برای برخی افراد واردات دستگاه‌ها و فناوری بسیار راحت‌تر از این شده که بخواهند هزینه کنند و دستگاه و فناوری را در کشور تولید کنند و به جای اینکه ظرفیت جوانان داخل را مورد استفاده قرار دهند و زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند، سود را به خارجی‌ها می‌دهند و دستگاه‌ها را وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : متاسفانه در برخی موارد دیده می‌شود که یک کارخانه بسیار بزرگ تنها برای یک قطعه کوچک به تعطیلی کشیده می‌شود و منتظر می‌مانند که این قطعه از خارج کشور وارد شود در حالی که می‌توان با کمی هزینه و تلاش این قطعه را در داخل کشور تولید کرد و زمینه تولید انبوه آن را هم فراهم کرد.

وی سودمحوری را یکی از مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان ساخت: بسیاری از افرادی که قصد ورود به فعالیت‌های اقتصادی دارند به سمت فعالیت‌هایی می‌روند که سود بیشتر دارند و اصلا به این توجه نمی‌کنند که چه کالایی در کشور مورد نیاز است.

امام جمعه یزد گفت: همین موضوع از جمله علل رقابتی نبودن برخی تولیدات داخل کشور است و از لحاظ قیمت و کیفیت نسبت به مشابه خارجی وضعیت نامناسبی دارند در حالی که اگر قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتری داشته باشند مشتری آنها هم زیادتر می‌شود دائمی می‌شود.

ناصری تصریح کرد: البته یکی از دلایلی که صنایع به سمت افزایش قیمت کالاهای خود می‌روند، سود بالای تسهیلات بانکی است که سبب کاهش سود کارخانه‌ها و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.