اهواز_سرپرست پلیس راهور خوزستان گفت: همیاران پلیس با گسترش فرهنگ جلوگیری از تخلفات رانندگی نقش بارزی دارند.

همیاران پلیس در کاهش تصادفات نقش بارزی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ کریم زاده در همایش همیاران پلیس در تالار شهید مطهری اهواز اظهار کرد: جلوگیری از تصادفات رانندگی از چالش های جدی در کشور است که همه دستگاه ها برای حل این مشکل وارد عمل شده اند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان به عنوان بزرگ ترین دستگاه فرهنگی در استان رسالت فرهنگسازی خود را دراین خصوص به خوبی انجام داده است، بیان کرد: آموزش و پرورش با ظرفیت بالای دانش آموزی که در اختیار دارد می توانند فرهنگ ترافیکی را به خانواده ها منتقل کند و بسترهای لازم برای گسترش این فرهنگ در جامعه را فراهم کند که آموزش و پرورش خوزستان با همکاری چشمگیری که با پلیس دارد به خوبی به این امر پرداخته است.
سرپرست پلیس راهور خوزستان سه عامل انسانی، راه و وسایل نقلیه را موثر در وقوع تصادف عنوان کرد و گفت: عوامل انسانی نسبت به بقیه عوامل در ایجاد تصادف تاثیر بسیار بیشتری دارد و سالانه هزینه های هنگفتی از این طریق بر خانواده ها تحمیل می شود.
کریم زاده اظهار کرد: دانش آموزانی که به عنوان همیاران پلیس انتخاب می شوند باید به پلیس در نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی در جامعه کمک کنند و با رعایت ادب، نزاکت و احترام به بزرگترها برای رعایت مسائل ترافیکی تذکر دهند. به عنوان مثال به آنها یادآوری کنند که همیشه هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنند و با تلفن همراه صحبت نکنند.
وی همچنین گفت: هر چقدر که بتوانیم فرهنگ ترافیکی در جامعه را ارتقا دهیم به همان میزان قادر خواهیم بود تا از میزان تصادفات بکاهیم.
گفتنی است در این همایش استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، فرمانده انتظامی استان خوزستان و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.