شورای امنیت سازمان ملل ۳۲ قلم کالا با موارد کاربرد نظامی و غیرنظامی را به لیست اقلام ممنوع الصادرات به کره شمالی اضافه کرد.

شورای‌امنیت ممنوعیت‌های صادرات به کره‌شمالی را گسترش داد

به گزارش قدس آنلاین، شورای امنیت سازمان ملل متحد بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شبه جزیره کره، ممنوعیت های صادرات به کره شمالی را گسترش داد.

کمیته ناظر بر تحریم‌ ها علیه پوینگ‌ یانگ در سازمان ملل، ۳۲ قلم کالا با موارد کاربرد نظامی و غیرنظامی را به لیست اقلام ممنوع الصادرات به این کشور اضافه کرد.

لازم به ذکر است، شورای امنیت سازمان ملل در ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی قطعنامه‌ ای را در واکنش به آزمایش های دفاع موشکی کره شمالی به تصویب رساند.

بر این اساس، قطعنامه ۲۳۷۵ صادرات نفت به پیونگ‌ یانگ را محدود و واردات محصولات نساجی از کشورهای آسیایی را ممنوع می‌ کند؛ همچنین دسترسی این کشور به گاز مایع نیز ممنوع شده است.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود که «کره شمالی را به طور کلّی ویران خواهد کرد».

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم در اظهاراتی در ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرده بود از آنجائیکه ترامپ از دسترسی کره شمالی به تسلیحات هسته ای اطمینان دارد، هرگز به این کشور حمله نمی کند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.