دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ضمن گزارش از آخرین وضعیت مردم مظلوم یمن و میانمار، عموم مردم را دعوت به کمک‌های بشردوستانه به این دو کشور کرد.

نیاز حیاتی مردم یمن و میانمار به کمک‌های مردمی

آیت‌الله اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نشستی که امروز در ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار وابسته به آن مجمع  تشکیل شد، با بیان اینکه مردم مظلوم یمن بیش از دو سال و نیم است که شبانه‌روز از سوی متجاوزان آل‌سعود و دیگر هم‌پیمانان آنان با انواع سلاح‌های مرگبار، از زمین و آسمان و دریا مورد هجمه قرار گرفته‌اند، گفت: تاکنون عده زیادی از مردم یمن توسط نظامیان شجره منحوس آل سعود به شهادت رسیده‌اند. همچنین نیروهای آل سعود بسیاری از زیرساخت‌های این کشور از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، منابع کشاورزی و .. را تخریب کرده‌اند؛ لذا اکنون کشور یمن دچار قحطی زیادی شده است.

وی افزود: از سوی دیگر بیماری وبا در این کشور مدت‌هاست شیوع یافته و عده زیادی از مردم یمن را از بین برده است و یا اکنون دچار این بیماری وخیم و واگیردار هستند. به قدری فاجعه در این کشور عمق یافته است که حتی سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی‌ای که تاکنون نتواستند و یا نخواستند اقدامات مثبتی در راستای ظلم‌زدایی انجام دهند، در قبال این اقدامات تروریستی سکوتشان را شکستند.

آیت‌الله اختری با اشاره به ماجرای میانمار گفت: ماجرای میانمار نیز در این ماه‌های اخیر بسیار فاجعه‌بار شده است. حملات بی‌رحمانه بودایی‌های این سرزمین به مسلمانان میانمار و حمایت دولت از این بودایی‌های تاکنون موجبات آوارگی یک میلیون مسلمان را فراهم آورده است که امکانات اولیه زندگی را دارا نیستند. همچنین تاکنون هزاران نفر یتیم شده‌اند که از جهت اسکان، سرپرستی، تغذیه و ... احتیاج به کمک دارند.

وی درباره اقدامات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) درباره کشور یمن و میانمار خاطرنشان کرد: در همین راستا مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با همکاری بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نیمه‌دولتی از جمله سازمان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، امور مساجد، شهرداری، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، دفاتر ائمه جماعات استان‌ها و ... اقدامات مناسبی انجام داده  است که برخی از آن‌ها به شرح ذیل است:

*ایجاد ستادهای اجرایی در سطح کشور برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی.
*تعبیه صندوق‌هایی در سطح شهر برای دریافت وجوهات در راستای کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار
*مذاکره با وزیر آموزش و پرورش در راستای استفاده از ظرفیت‌های اساتید، کارکنان و دانش‌آموزان برای دریافت کمک‌ و وجوهات.
*ارسال حجم بالایی از دارو و امکانات پزشکی به این کشورهای یمن و میانمار
*اعزام پزشکان بدون مرز به اردوگاه آوارگان میانمار

وی با اشاره به اینکه دستگیری از مظلومان سیره پیامبر(ص) و اهل‌عترت(ع) است، افزود: پیامبر(ص) در حدیثی فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛ هر کس صدای نیاز مسلمانی را بشنود و او را اجابت نکند، مسلمان نیست». از سوی دیگر امیر مؤمنان علی(ع) در حدیثی فرمود: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً؛ در برابر ظالم خصم نشان دهید و در برابر مظلوم یاری رسانید». بنابراین ما نیز باید کمک به مردم مظلوم و ستمدیده را وظیفه خود بدانیم. هر کمکی در این مسیر انجام دهیم، خداوند برکات زیادی نصیب انسان می‌کند، زیرا خداوند در قرآن وعده داده است «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا؛هرکس کار حسنه‌ای انجام دهد، خداوند ۱۰ برابر آن را به او عطا می‌کند». با توجه به این موضوعات از مردم عزیزمان انتظار داریم با توجه به شرایط وخیمی که در میانمار و یمن وجود دارد، تا مقداری که توان دارند، به این مردم مظلوم یاری برسانند.

آیت‌الله اختری با بیان اینکه مردم میانمار مسلمانانی هستند که محب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند، افزود: مردم میانمار از گذشته‌های دور با مردم ایران ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند تا حدی که اکنون در بین آن‌ها کلمات فارسی رد و بدل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم عزیزمان توجه داشته باشند حتی‌الامکان از کمک‌های فیزیکی پرهیز کنند و کمک‌های نقدی داشته باشند، ادامه داد: زیرا جابجایی وسایل هم مشقت دارد و هم هزینه حمل و نقل به آن می‌خورد. لذا با توجه به اینکه آوارگان در مرز بنگلادش هستند، همان وسایل را می‌توانیم از بنگلادش با قیمت کم‌تری تهیه کنیم. متأسفانه اوضاع در میانمار به قدری وخیم است که حتی یک وعده غذایی در آنجا غنیمت است. مردم عزیزمان حتی می‌توانند در حد یک وعده غذایی هم کمک‌رسان باشند. در راستای کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار شماره‌حساب‌هایی تعریف کرده‌ایم که مردم عزیزمان می‌توانند از طریق آن مبالغ را واریز کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.