چینی ها در حال ساخت مخفیانه یک فضاپیمای پیشرفته هستند که تا سال ۲۰۲۰ آماده پرتاب به فضا شده و می تواند برای اولین بار در دنیا به طور افقی فرود آید.

فضاپیمای چینی با قابلیت فرود افقی سال ۲۰۲۰ پرتاب می شود

به گزارش قدس آنلاین، این فضاپیما در آن واحد برای حمل فضانورد و انبوه بار و محموله های مورد نیاز قابل استفاده است.

تلاش برای تولید این فضاپیمای پیشرفته از حدود یک دهه قبل در چین آغاز شده و اولین فضاپیمای جهان خواهد بود که می توان برای پرتاب آن به فضا از باندهای معمولی فرودگاه ها استفاده کرد.

نیروی محرکه این فضاپیما با استفاده از موتور رم جت تامین می شود. این موتور نوعی از موتور جت است که در آن هوائی که وارد موتور می‌شود به خاطر سرعت ورود به مجرای موتور خودبه‌خود فشرده می‌شود و نیازی به داشتن فشارنده یا کمپرسور نیست. موتور رم‌جت فقط در سرعت‌های زیاد کارآئی دارد.

تا به حال چند آزمایش زمینی بر روی این فضاپیما به طور موفقیت آمیز انجام شده و دانشمندان چینی می گویند هزینه پرتاب و نگهداری این فضاپیما کمتر از نمونه های رقیب است. در صورت پرتاب موفقیت آمیز این فضاپیما که بدون نیاز به راکت انجام خواهد شد، چین به فناوری منحصر به فردی در این حوزه دست خواهد یافت.

پکن پیش از این از تاسیس ایستگاه فضایی خود در مدار کره زمین در اوایل دهه آینده میلادی خبر داده و اعلام کرده بود در سال ۲۰۱۸ فضانوردانی را به مدار کره ماه می فرستد و در حال مذاکره با سازمان فضایی اروپا به منظور ایجاد دهکده ای بر روی کره ماه است.

منبع: آی بی تایمز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.